مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: اگر قدرت منطقه‌ای خود را حفظ نکنیم دشمنان شکست خورده مانند داعش ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۷۱۱۳۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از صدا و سیما، علی اکبر ولایتی در همایش انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم انداز آینده که شامگاه چهارشنبه در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، به ظرفیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این امر باعث شده جمهوری اسلامی قدرت اول منطقه و تاثیر گذار در صحنه بین المللی باشد. 

وی افزود: این امر امروز در عمل به اثبات رسیده و از تئوری گذشته است. 

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: این امر ناشی از پیروی از مذهب اهل بیت علیهم السلام است و باید قدر آن را بدانیم. 

وی تصریح کرد: امروز در مقابل داعش تنها سپاه قدس، فاطمیون، حیدریون و زینبیون در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند که این ناشی از پیروی از اهل بیت(ع) بود. 

ولایتی گفت: دشمنان به همین دلیل بر عکس مذهب اهل بیت(ع) گروه‌هایی مانند طالبان و القاعده و داعش را درست کردند. 

وی گفت: براساس گفته رهبران این گروه‌ها آن‌ها دنبال ساخت مذهبی برخلاف مذهب اسلام بودند اما تنها گروه‌های اسلامی توانستند مقابل آن‌ها بایستند. 

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر محوریت ایران و گروه‌های حشد الشعبی نبود بغداد و دمشق معلوم نبود به دست سلفی‌ها نیفتد. 

وی تصریح کرد: برخی سوال می‌کنند که سوریه و عراق و فلسطین چه ربطی به ما دارد اما پاسخ آن‌ها این است که همانگونه که آمریکا در خلیج فارس از منافع خود دفاع می‌کند ایران هم ناچار است برای اینکه پای داعش به ایران باز نشود هر چند زمانی تا ۲۰ کیلومتری ایران آمدند از منافع خود حمایت کند. 

 پاسخ به نیازهای جامعه ضروری است

ولایتی با اشاره به ضرورت پاسخ به نیازهای جامعه که برخی مطرح می‌کنند این مطلب را درست دانست و گفت: اگر امنیت نباشد ثروت تنها باز هم بی‌فایده است و نمی‌توان از آن استفاده کرد. 

وی گفت: اگر می‌خواهیم به فکر ایران باشیم حتما باید سنگرهایمان را خارج از ایران احداث کنیم. 

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به وقایع اخیر گفت: در این روزها چند نفر پنهانی به حسینیه درکه نفوذ کردند و آنجا را آتش زدند و به چند امامزاده هم در مازندران حمله کردند بنابراین باید بدانیم که آن‌ها به هیچ چیز رحم نمی‌کنند. 

وی افزود: اگر حضور ایران نبود نجف را با خاک یکسان می‌کردند همانگونه که رهبر القاعده عراق گفته بود. 

ولایتی تصریح کرد: آن‌ها با اساس مذهبی کشور مخالفند هر چند پرچم ایران را آتش زدند که آنهم نماد کشور است که نشان الله اکبر دارد. 

وی گفت: اگر این‌ها به گونه دیگری یعنی با ظاهر آراسته می‌آمدند شاید مردم هم آن‌ها را باور می‌کردند. 

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بقای کشورهای جهان سوم مثل ما را از سه راه ممکن دانست: تشکیل حکومت دیکتاتوری مثل شاه، تکیه بر قدرت خارجی یا تکیه به مردم. 

وی افزود: در کشورهای اسلامی مردم می‌توانند تکیه‌گاه حکومت باشند و تجربه هم این را به ما نشان داده است. 

خواسته‌هایی مردم از دولت باید تامین شود

ولایتی توجه به خواسته‌های مردم در وقایع اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم از دولت خواسته‌هایی دارند که باید تامین شود. 

وی افزود: اگر این مسئله بستر نفوذ دشمن شود وقایع این چند روز اتفاق می‌افتد. 

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اگر ندانیم چطور باید با همسایگانمان رفتار کنیم حتما آسیب خواهیم دید. 

وی با اشاره به برخی کمک‌های جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته به همسایگان برای حفظ منافع کشور گفت: در زمینه رفراندوم اقلیم کردستان عراق اگر ایران کمک نمی‌کرد کردستان رفته بود. 

ولایتی خاطرنشان کرد: اگر کمک ایران نبود فردای رفراندوم استقلال کردستان، اسرائیل در کنار ما پایگاه نظامی تاسیس می‌کرد. 

وی افزود: عربستان سعودی خیال می‌کند قدرتمند است اما به نحوی در یمن گیر کرده که باید از آنجا دست بردارد و یقینا شکست می‌خورد. 

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ترکیه در یکی دو سال گذشته علیه ایران فعالیت می‌کرد، گفت: ترکیه امروز تقریبا به صورت یکپارچه از ایران حمایت می‌کند و این مسئله جز در سایه قدرت مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دست نیامده است. 

وی با اشاره به اینکه باید نیروی قدس سپاه و سردار سلیمانی را تقدیس کرد، گفت: اگر قدرت منطقه‌ای خود را حفظ نکنیم دشمنان شکست خورده مانند داعش ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند. 

ولایتی با اشاره به وقایع روزهای اخیر کشور گفت: هرگونه ایجاد اختلاف در این شرایط بد سلیقگی است و تنها با وحدت باید مشکلات کشور را حل و فصل کرد.

ارسال نظرات