مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: سال گذشته ۲ کمپ و امسال هم یک کمپ غیر استاندارد ترک اعتیاد را در استان تعطیل کرده ایم.
کد خبر: ۸۹۷۱۱۰۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صباح قریشی در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در استانداری برگزار شد، به ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به افراد آسیب دیده در بحث اعتیاد اشاره و اظهار کرد: ۴۵ مدرسه در سطح استان هم هدف برنامه‌های پیشگیرانه و مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته اند و چهار هزار بسته آموزشی هم در این راستا توزیع شده اند.

مدیرکل بهزیستی کردستان عنوان کرد: متاسفانه تعداد زیادی از افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند دوباره به سمت مصرف مواد مخدر روی می‌آورند و فقط حدود ۳۰ درصد بازگشت نداشته اند.

وی افزود: در استان ۱۴ کمپ اقامتی برای معتادان داریم که از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده اند.

قریشی به پذیرش و نگهداری از ۱۵۰ نفر معتاد متجاهر در شهر سنندج در سال جاری اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۲ کمپ و امسال هم یک کمپ غیر استاندارد ترک اعتیاد را در استان تعطیل کرده ایم.

وی به اعطای ۳۷ میلیون یارانه درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره و اعلام کرد: مراقبت‌های بعد از بهبود امری بسیار مهم است، زیرا متاسفانه بخش زیادی از بهبودیافتگان مجددا به این پدیده روی می‌آورند.

وی در پایان با اشاره به اعطای وام اشتغالزایی به بهبود یافتگان، خاطرنشان کرد: هیچ کس در حال حاضر پشت نوبتی نیست و با تمامی درخواست‌ها موافقت شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات