رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان:
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان با اشاره به انهدام ۱۵ باند مواد مخدر در سطح استان در سال جاری، گفت: امسال ۹۵ قاچاقچی عمده و ۹۰۰ نفر خرده فروش را هم در استان دستگیر کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۹۷۱۱۰۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عباس نظری در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بحث کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۲ درصد در استان افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به انهدام ۱۵ باند مواد مخدر در سطح استان، افزود: ماموریت‌های این نهاد فرا استانی بوده و در استان‌های لرستان، قم، همدان، اصفهان و ... هم عملیات‌هایی را داشته ایم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان عنوان کرد: امسال ۹۵ قاچاقچی عمده و ۹۰۰ نفر خرده فروش را هم در استان دستگیر کرده‌ایم.

نظری بیان کرد: حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ معتاد متجاهر در کل استان وجود دارد که ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر از آن‌ها در سنندج هستند.

وی یکی از مشکلات را بحث نبود ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر دانست و گفت: در کمتر از ۲۴ ساعت توان جمع آوری تمامی معتادان متجاهر را داریم، اما متاسفانه مکان لازم برای نگهداری برای آن‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان در ادامه خواستار ساماندهی اماکن مخروبه داخل شهر سنندج شد و گفت: متاسفانه این مکان‌ها محل پاتوق معتادان شده و برای مردم هم مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در بحث آلودگی به موادمخدر، استان کردستان رتبه ۳۲ را در کشور دارد، اما متاسفانه نسبت به سال‌های گذشته آمار اعتیاد در آن افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان به ضرورت اجرای دستورالعمل مراقبت بعد از خروج معتادان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه معتادان بهبود یافته پس از ترک مواد مخدر هم از سوی جامعه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند و شغلی برای آن‌ها وجود ندارد که همین مسئله باعث رجوع آن‌ها به سمت مصرف دوباره موادمخدر می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات