مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از پوشش بیمه‌ای ۱۳۰ نفر از هنرمندان استان ظرف یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با این احتساب ۷۱۰ نفر از هنرمندان استان از مزایایی بیمه تامین اجتماعی برخوردارند.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۹۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی اظهار کرد: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران که با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور و ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان تشکیل شده است؛ وظیفه امور بیمه‌ای این صنف را بر عهده دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در همین راستا، پوشش بیمه‌ای هنرمندان استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و پس از وصول لیست هنرمندان فاقد بیمه از سوی انجمن‌های فرهنگی و هنری، ۱۳۰ نفر از هنرمندان استان ظرف یک ماه گذشته در حوزه‌های مختلف تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر قرار گرفتند.


وی داشتن بیمه تامین اجتماعی را موجب ایجاد امنیت شغلی دانست و تاکید کرد: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.


قلعه شاخانی با بیان اینکه این افراد در حوزه هنر‌های تجسمی، سینمایی، موسیقی، نمایش و ادبی بیمه شده اند، ادامه داد: هر نوع سرمایه گذاری فرهنگی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به تعداد افراد بیمه شده استان از طریق صندوق اعتباری هنر اذعان کرد: ۳۷۵ نفر تا پایان سال ۹۴ و ۲۰۵ نفر نیز در دو سال گذشته از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: با احتساب ۱۳۰ نفری که تازگی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، در حال حاضر ۷۱۰ نفر از هنرمندان استان از مزایای بیمه‌ای برخوردارند.

قلعه شاخانی با اشاره به رشد قابل توجه بیمه هنرمندان استان عنوان کرد: آمار افراد بیمه شده در چند ماه گذشته نسبت به کل دوره قبل رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا آخر سال نیز افراد بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گیرند، ابراز داشت: جایگاه هنرمندان به عنوان بخش اصلی سرمایه اجتماعی کشور عامل پیش برنده‌ای حتی در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نماینده صندوق هنرمندان در استان کردستان آمادگی دارد که افراد واجد شرایط را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد، خاطر نشان کرد: هنرمندانی که فاقد بیمه هستند می‌توانند با در داشتن مدارک لازم به نماینده صندوق اعتباری هنر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات