خبرهای داغ:
با همت و تلاش سپاه انصارالرضا(ع) و کمک جهادگران استان عملیات اسکان موقت زلزله زدگان روستای شیخ صله قبل از موعد مقرر و ۳۰روزه به اتمام رسید در حالی که بر اساس تفاهم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و بنیاد مسکن مدت تفاهم ۴۵روزه پیش بینی شده بود.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۸۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی پس از بازدید روستای زلزله زده شیخ صله کرمانشاه گفت: عملیات اسکان موقت روستای شیخ صله کرمانشاه با تلاش سپاه انصارالرضا(ع)، گروه های جهادی استان و همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پایان یافت.

هنری با بیان اینکه عملیات امداد و نجات، اسکان اضطراری، اسکان موقت و کمک به اسکان دائم هموطنان عزیز در روستاهای زلزله زده کرمانشاه با تدبیر فرماندهی محترم کل سپاه به سپاه های استان واگذار شده بود گفت: سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در روستای شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی کرمانشاه مستقر شده و در ابتدا برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم نصب چادرهای اضطراری و... همراه مردم روستا بوده است.

وی گفت: پس از اسکان اضطراری به کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه که بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن نصب کانکس های ثابت اسکان موقت کرمانشاه به تعداد ۸۰۰۰ واحد را عهده دار شده بود آمده و با اعزام گروه های جهادی استان باعث تسریع در احداث سکو ها و مونتاژ و نصب کانکس ها شده است.

وی در ادامه افزود: در هر مرحله بصورت دوره ای حدود ۳۰ نفر از گروه های جهادی عمرانی به منطقه اعزام شده که در حال حاضر نیز گروه های جهادی شهرستان درمیان در منطقه حضور دارند.

 

نصب ۱۹۸ کانکس برای اسکان موقت

مهدی هنری از نصب و تکمیل ۱۹۸ کانکس با توجه به لیست ارزیابی بنیاد مسکن در این روستا خبر داد و گفت: علاوه بر کانکس ها با پیگیری صورت گرفته از طریق خیرین تعداد ۴۶ کانکس سیار ۱۵ باب سرویس بهداشتی و۱۰باب حمام نیز در اختیار مردم زلزله زده روستا قرار گرفت و همچنین با کمک گروه های جهادی سرویس بهداشتی و حصار بیش از ۳۰منزل نیز تعمیر و بازسازی شد.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان اظهار داشت: در کنار گروه های جهادی اکیپ های پزشکی به همراه دارو،روحانی و فعالان فرهنگی نیز به روستا اعزام شدند که با برقراری برنامه های فرهنگی ویژه برای مردم و بخصوص نوجوانان و دانش آموزان زمینه شادابی و پویای روستا را فراهم نمودند.

از سرگیری فعالیت مدرسه روستا

هنری بیان داشت: با توجه به تعطیلی مدارس روستا بعد از وقوع زلزله پیش بینی تأمینی کانکس مناسب جهت استفاده دانش آموزان از طریق خیرین صورت گرفته و با تأمین کانکس فعالیت مدارس از سر گرفته شد.

وی گفت:همچنین بدلیل تخریب یکی از مساجد روستا با همکاری گروه های جهادی یک فضای موقت برای برپایی مراسم نماز جماعت و به عنوان جایگزین مسجد تا زمان بازسازی آن آماده گردید.

هنری ضمن درخواست از مردم جهت کمک به هموطنان عزیز کرمانشاه گفت: با توجه به دستور فرماندهی محترم کل سپاه مبنی بر حمایت از مردم روستا در بحث اسکان دائم کمک های مردمی و خیرین در سطح استان توسط مراکز جمع آوری سپاه و نواحی بسیج در شهرستان ها جمع آوری شده و به همراه کمک های غیر نقدی و مصالح و امکانات، بین مردم این روستا توزیع خواهد شد.

وی افزود: وام تخصیص یافته از طریق بنیاد مسکن برای احداث و بهره برداری واحدها کافی نبوده و هر واحد حدود ۱۰میلیون تومان نیاز به کمک جهت تکمیل و بهره برداری خواهد داشت.

وی در پایان از کلیه هم استانی های عزیز درخواست کرد کمک های خود را در این راستا به مراکز جمع آوری کمک ها در سپاه استان و نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها تحویل و یا به شماره حساب  ۵۱۵۱۶۲۸۴۳۸۰۱۱  نزد بانک سپه واریز نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها