دولت از کسانی که حقشان ضایع شده عذرخواهی کند

دادستان شهرستان ری به خبرنگاران در حوزه اقتصادی تفویض اختیار کرد

خبرگزاری بسیج: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با بیان این‌که مردم سیاسی نیستند و با نظام مشکل ندارند، گفت: مردم می توانند اعتراض های خود را نسبت به وضعیت اقتصادی موجود به صورت قانونی و مسالمت آمیز مطرح کنند اما نباید با رفتارهای غیر قانونی فضا را برای دخالت بیگانگان و فرصت طلبان ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۵۹
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با محکوم کردن اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: در شهرستان ری نیز فراخوان هایی برای برگزاری تجمع داشتیم اما با تدابیر و تصمیماتی که در شورای تامین اتخاذ شد، هیچ تجمعی صورت نگرفت و با اشراف کامل اطلاعاتی و حضور به موقع نیروهای انتظامی، اوضاع مدیریت شد و به هیچ عنوان اجازه موج سواری به اشرار و اراذل ندادیم. البته سه نفر در این زمینه دستگیر شده اند که این افراد از مهره های اصلی جریان های معاند نیستند.  

 ملکوتی، افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه شهرستان ری به بیان مقام معظم رهبری قبله تهران و شهری مذهبی با پیشینه فرهنگی قوی است، هیچگونه آشوب خیابانی، اغتشاش و تجمعی صورت نگرفته است و فضای شهرستان کاملاً عادی و آرام است.

وی با بیان این‌که انتقاد به گرانی، بیکاری و مشکلات حق مردم است، گفت: چرا مسئولان دولتی اجازه می دهند موسسات اعتباری قارچ‌گونه رشد کنند و مال مردم را بردارند ، یا اینکه یک اداره دولتی یا خصوصی سه ماه حقوق کارمندان را نمی دهد  کسی که حقوق نگرفته حق اعتراض دارد و برخی مدیران دولتی باید در این خصوص از مردم عذرخواهی کرده و موضوع را پیگیری کنند. مردم سیاسی کار نیستند و با نظام هم مشکل ندارند بلکه نسبت به وضعیت اقتصادی خود اعتراض دارند اما نحوه انعکاس اعتراضات هم باید مسالمت آمیز باشد و نباید به گونه ای عمل کنند که فضا را برای موج‌سواری فرصت طلبان و آشوبگران، سلطنت‌طلبان و منافقین هموار کنند چرا که دشمنان برای اینکه اسلام و روحانیت نباشد و برای به هرج و مرج کشیدن کشور توطئه و برنامه ریزی کرده اند و طرح ناکارآمدی نظام دو سال پیش از سوی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی کلید خورد و برخی افراد نیز خواسته یا ناخواسته به این پروژه کمک می کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ملکوتی، در پاسخ به بحث اطاله دادرسی در دادگاه ها و حجم زیاد پرونده ها گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های دستگاه قضا  در شهرستان ری است، همچنین ساختمان دادسرای شهرری مختص دو شعبه بوده این در حالی است که ما 30 شعبه را در این ساختمان مستقر کرده ایم و حتی انباری ساختمان را به شعبه اختصاص داده ایم و صندلی و میز به تعداد قضات برای تشکیل جلسات نداریم.

   وی گفت: روزانه تعدادی پرونده وارد دادسرا می شود که اگر بتوانیم به همه آنها رسیدگی کنیم تازه برابر می شود در حالی که تعداد زیادی از پرونده ها نیاز به تحقیق، بررسی و غیره دارد

 خبرنگاران را چشم نظام و ناظران جامعه توصیف کرد و گفت: اصحاب رسانه باید اطلاع رسانی دقیق کنند تا مردم فریب ضدانقلاب و سلطنت‌طلبان را نخورند.

دادستان شهرستان ری افزود: اگر حق مردم ضایع شده می توانند از طریق مجاری قانونی حقوق خود را مطالبه نمایند نه اینکه با حرکت های غیر قانونی فضا را برای اغتشاشگران فراهم کنند. مردم باید چشمان خود را باز کنند و اجازه ندهند دشمنان موج سواری کنند. دولت نیز باید پاسخگو باشد و از کسانی که حقشان ضایع شده عذرخواهی کند و ظرف یکی دو ماه آینده حقوق آنها را پرداخت کند.

   ملکوتی با اشاره به وضعیت جهان و ظلم هایی که از سوی مستکبران و در راس آنها آمریکا به مردم مظلوم یمن و فلسطین تحمیل می شود، تصریح کرد: جهان غرب و استعمار ظلم را به اوج خود رسانده است و در جای جای دنیا مسلمانان را قتل عام می کنند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در بخش دیگری  از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت و وسعت شهرستان ری از 10 استان کشور بیشتر است، گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، ری قبله تهران است اما این شهرستان با اینکه 50 سال پیش فرماندهی انتظامی داشته اکنون فاقد فرماندهی و در سطح سرکلانتری است و شهرداری مستقل هم ندارد و برای ایجاد سایت اداری، شهرداری تهران باید برای آن تصمیم گیری کند و خبرنگاران به عنوان نخبگان و خبرگان نظام باید کمک کنند تا یان شرایط بهبود پبدا کند.

وی با انتقاد از مقاومت هایی که برای تاسیس فرماندهی انتظامی مستقل و شهرداری در شهرستان ری صورت می گیرد افزود: ارتقاء خواست قانونی فرماندهی انتظامی و شهرداری مستقل را از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد. 

 حجت‌الاسلام والمسلمین ملکوتی، با بیان اینکه اعتقادی به چپ و راست و حزب ندارد، خاطرنشان کرد: حزب در ایران سلیقه ای و ذائقه ای است، در صورتی که اگر احزاب به معنای واقعی آن و بر مبنای شایسته سالاری، صداقت و ایمان تشکیل شود، نه اینکه هر کس بر اساس روابط فامیلی و خطوط فکری و سیاسی اقدام به تاسیس حزب کند، شاهد ارتقاء وضعیت کشور در زمینه های اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

 در ابتدای این جلسه خبرنگاران گزارشی از کاستی ها و مشکلات دادسرا و نیز انتقادات مردم از عملکرد پرسنل و قضات دادسرا ارائه کردند که دادستان شهرستان ری برای رفع مشکلات و بهبود سطح رضایتمندی مردم اعلام کرد که 5 نفر از خبرنگاران به برکت نام پنج تن و به نمایندگی از سایر اصحاب رسانه به طور هفتگی یا ماهانه جلساتی با وی برگزار و مشکلات و معضلات حوزه قضا را به همراه راهکارها و پیشنهادات به وی ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد در راستای کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی که کاهش پرونده های قضایی را به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: در حوزه خبرنگاری به اصحاب رسانه تفویض اختیار می کنم که در حوزه اقتصادی، از مسئولان بخواهید که در مورد عملکرد خود در زمینه ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی توضیح دهند و پاسخگو باشند.   

 

 

 

 

 

ارسال نظرات