خبرهای داغ:
وزیر اسبق علوم در همايش انقلابيون جوان گلپايگان بیان داشت: مباحث مربوط به حوزه و دانشگاه باید مشکلی از مشکلات کشور و جهان اسلام را حل کند.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۴۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

 نظام بانکی ما بر مبناي اقتصاد سالم اسلامی بنا نشده است

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان: محمد مهدی زاهدی در همایش انقلابیون جوان شهرستان گلپایگان که درسالن دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق از طریق گمرک وارد کشور می شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گمرک های کشور وضعیت خوبی ندارد، عنوان کرد: بنا بر قول دادستان کشور حتی برخی از مسئولان یا فرزندانشان دیده شده است که از طریق کمرک های کشور کالای قاچاق وارد کشور کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اگر فرزند مسئول یا مسئولی در زمینه قاچاق کالا دست دارند باید به اشد مجازات برسند، گفت: از قوه قضائیه می خواهیم با برخورد شدید با این افراد حداکثر مجازات برایشان تبیین شود تا درس عبرت دیگران شوند.

زاهدی خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی دیده می شود که با تبانی های صورت گرفته در گمرک کالا وارد می کنند و به جای کیفیت آزمایی آن کالا، نمونه دیگری از داخل را مورد آزمایش قرار می دهند و بر اساس آن گواهی صادر می کنند.

مطالبه جدی مجلس از دولت این است که جلوی واردات بی رویه کالا را بگیرد

وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه قرار نبود پس از برجام این مقدار افزایش واردات داشته باشیم، تصریح کرد: مطالبه جدی مجلس از دولت این است که جلوی این واردات بی رویه را بگیرد.

زاهدی افزود: متاسفانه بخشی از پول نفت ما که به کشورهای دیگر صادر شده، در عوض آن، مقداری کالای بي کیفیت تحویل می گیریم.

ما با افزایش جهشی نرخ حامل های انرژی مخالفیم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسش دانشجویان در زمینه افزایش بنزین، مطرح کرد: ما با افزایش جهشی حامل های انرژی مخالفیم.

وی با اشاره به سخنان گفته شده برخی مسئولان در جلسه استانداران در زمینه افزایش قیمت حامل های انرژی برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالا، بیان کرد: آیا می شود هزینه حمل مواد بالا رود، ولی روی قیمت آن تاثیرگذاری نداشته باشد؟

زاهدی با بیان اینکه بهتر است با مردم مسئولان صادقانه حرف بزنند، گفت: زمانی که قیمت بنزین را با قیمت جهانی که ۵ هزار تومان در صحبتها قیاس می کنیم، لازم است میزان متوسط حقوق و دستمزد جهانی که حداقل هزار یورو است را نیز در نظر داشته باشیم.

نظام بانکی ما بر اقتصاد سالم اسلامی بنا نشده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: نظام بانکی ما بر اقتصاد سالم اسلامی بنا نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیستم بانکی ما تنها در ظاهر درست شده ولی درون مشکل دارد، گفت: چرا باید به برخی افراد بدون اینکه هیچ تضمینی از بازگرداندن پول بگیرند، میلیارد ها تومان وام می دهند.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه تورم هنوز در کشور بالاست، یادآور شد: مسئولان گزارش می کنند، تورم به نرخ تک رقمی رسیده است در صورتی که بانک ها هنوز سود بالای ۲۰ درصد می دهند.

روحانیون و دانشگاهیان برای تألیف کتب درسی پای کار بیایند

وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: روحانیون و دانشگاهیان برای تألیف کتب درسی پای کار بیایند.

وی با گلایه مندی از حوزویان برای حضور کم رنگ برای تألیف علوم انسانی کشور، گفت: تغییر در علوم انسانی هرچه تأخیر بیشتری داشته باشد، فرزندان ما ضرر بیشتری خواهند کرد چرا که مجبور به خواندن جامعه شناسی و اقتصاد شرق و غرب هستند.

زاهدی یادآور شد: ما هم در حوزه تالیف کتاب های درسی مشکل داریم و هم رشته و تا زمانی که نتوانیم محتوای درست را آماده کنیم نمی توانیم رشته ایجاد کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها