خبرهای داغ:

یادواره شهدا شهرستان چالدران برگزار شد

یادواره شهدا شهرستان چالدران در مسجد امیر المومنین(ع )این شهرستان با همت حوزه مقاومت بسیج شهید موسوی و پایگاه شهید اسماعیل نژاد سپاه چالدران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۳۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مراسم که باحضور جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثار گران، جانبازان، مسئولین و کارکنان ادارات، روحانیون اهل تشیع و تسنن و اقشار مختلف مردم برگزار شد امام جمعه شهرستان چالدران در این مراسم طی سخنانی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری اینگونه یادواره‌ها، ومراسمات مذهبی گفت: یادواره شهدا با تمام مراسم‌های دیگر متفاوت است، زیرا زمانی که انسان وارد این فضا می شود تحت تاثیر قرار می گیرد و تصویر شهدا برای ما درس‌های زیادی از ایثار، فداکاری و ایمان درنظر می آورد.

حجت الاسلام آقایی افزود: حضور پدر، مادر و فرزندان شهدا در این فضا باعث می شود انسان نگاهی به عملکرد خود داشته باشد که اساس برگزاری یادواره شهدا هم به همین دلیل است.

وی اضافه کرد: شهدا سرمایه های معنوی نظام و انقلاب هستند که عزت ، افتخار و امنیت ایران اسلامی رادر سایه جانفشانی هایشان به ارمغان آورده اند.

امام جمعه چالدران ادامه داد :شهدای ما با دست خالی و بدون هیچگونه چشم داشتی سینه خود را در مقابل دشمن تا دندان مسلح سپر کردندو فریاد اسلام، دین و قرآن برآورده و جان شیرین خود را نثار این راه مقدس نمودند.

حجت الاسلام آقایی گفت: امروز هدف ما از برگزاری این یادواره‌ها، اعلام این است که باید راه شهدا بدون هیچ گرد و غباری، صاف و هموار ادامه پیدا کندو این یادواره‌ها تذکری به همه کسانی است که دل به دنیا بسته و از هدف اصلی دور وآن را به فراموشی سپرده اند و اخطار به همه ما است که خدای ناکرده به سوی طمع‌ورزی، دنیاگرایی، رفاه‌طلبی و آسایش‌گرایی رفته، در آن غرق و هم‌نوعان خود را فراموش کنیم.

این مراسم با قرائت وصیتنامه یکی از شهدا ، مدیحه سرایی در خصوص وصف شهداء و تجلیل از خانواده شهدا پایان یافت.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار