امام جمعه ایلام گفت: بین حوادث اخیر رخ داده با حمایت و پشتیبانی آمریکا، اروپائیان، اسرائیل و رژیم آل سعود و بزرگنمایی آن در رسانه های غربی رابطه مستقیم وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۷۰۹۴۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ مردم ایلام در اعتراض به ناآرامی ها و هنجارشکنی های اخیر اظهار کرد: بین حوادث اخیر رخ داده در برخی نقاط ایران و ناآرامی ها با حمایت و پشتیبانی آمریکا، اروپائیان، اسرائیل و رژیم آل سعود و نیز بزرگنمایی این حوادث در رسانه های غربی و فضاهای مجازی رابطه مستقیم وجود دارد. 

وی افزود: عده ای هنجارشکن با حرکات مذبوحانه خود سعی در ایجاد بی نظمی و به چالش کشیدن جامعه را دارند که برنامه های ساده لوحانه آنها با هوشیاری نیروهای نظامی، هوشیاری رهبری و مسئولان و به ویژه بصیرت مردم ناکام مانده است.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: کشورهای استکباری در صدد تجزیه سوریه، عراق و لبنان بودند که با درایت و اقتدار و برنامه های راهبردی ایران اسلامی نقشه شوم آنها خنثی شد و اکنون برای انتقام از پیروزی های ایران و پاسخ به سرخوردگی های خود سعی در ایجاد ناآرامی در سطح کشور دارند که بازهم این هجمه دشمنان ناکام ماند.
وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و بیکاری جوانان یک واقعیت و رفع این مشکلات از مطالبات به حق آنهاست، تاکید کرد: اما عده ای سودجو با حمایت های پیدا و پنهان دشمنان و با مقاصد و نیات مشخص به دنبال سواستفاده از اعتراضات منطقی و به حق مردم و به آشوب کشیدن فضای آرام جامعه هستند.
وی تنها راه برون رفت کشور از وضعیت موجود را عمل به مفاد برنامه های راهبردی اقتصاد مقاومتی مطرح شده توسط رهبری بیان کرد و افزود: اگر دولتمردان در صدد اجرای ابلاغیه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باشند، کشور از وضعیت بن بست اقتصادی کنونی خارج می شود.
لطفی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به منابع داخلی و استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی تکیه دارد، گفت: هم اکنون اقتصاد مقاومتی در بسیاری از کشورهای جهان حتی ممالک توسعه یافته در حال اجرا است اما در ایران عده ای دست های پشت پرده مانع اجرای این برنامه مهم اقتصادی در کشور شده اند.
وی با اشاره به اینکه بیمارترین اقتصاد دنیا از آن کشور ایران است، یادآور شد: جای سوال و تعجب است که در کشور ما که دانش های مهم، حساس و پیچیده نظامی، دفاعی، موشکی، پزشکی، هسته ای و ... به موفقیت های بی بدیل جهانی دست یافته چرا اقتصاد آن دارای مشکل است و آیا در ایران دانشمندان و متفکران اقتصادی وجود ندارند؟
وی اظهار کرد: در جای جای ایران اسلامی برنامه ریزان، متفکران و دانشمندان اقتصادی زیادی هستند که هرکدام دارای ایده و برنامه های مطلوب برای نجات اقتصاد کشور هستند اما به این افراد اجازه فعالیت داده نمی شود چرا که عده ای همواره در صدد هستند که وضعیت اقتصاد کشور رو به زوال رفته تا تداوم این وضع موجب نارضایتی و یاس مردم شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: در ابتدا تجمع های اعتراضی مردم در راستای رسیدگی مسئولان به وضعیت معیشتی، گرانی، رکود و بیکاری بود اما به ناگاه با ورود برخی عناصر خودباخته و فریب خورده که اصل نظام و دین اسلام را نشانه گرفته بودند دامنه اعتراضات و شعارها تغییر کرد.
وی افزود: شعارهای این افراد در امتداد فتنه 88 و با شدت و حرارت بیشتر بود که در همان سال 88 و در روزهای اخیر شعارها هم سو و در یک جهت و جبهه واحد ساختارشکنانه و بر مبنای براندازی نظام، انقلاب و توهین به مقدسات و ارزش های دینی و حتی آتش زدن پرچم مقدس ایران که نماد کشور بود.
وی تاکید کرد: عده ای سودجو همواره سعی داشته اند در راستای تامین منافع استکبار با ایجاد اختلال در اقتصاد کشور و بغرنج کردن وضع معیشت مردم آنها را از انقلاب و نظام دلسرد کنند در حالیکه مسئولان باید با درایت و با استفاده از ظرفیت های بی شمار کشور اقتصاد را از وضعیت کنونی نجات دهند.
حجت الاسلام لطفی گفت: باید بدانیم که دشمنان نظام که دستشان از غارت و چپاول ثروت های ایران کوتاه شده همیشه در صدد ضربه زدن به انقلاب بوده و هستند و مسئولان و مردم باید دشمن شناسی و بصیرت خود را بیش از گذشته تقویت کنند و فرصت هر گونه فعالیتی را از دشمنان صلب کنند.
وی یادآور شد: ایران اسلامی در جهان پرچم دار استکبارستیزی و حامی ملت های مظلوم و آزاده خواه جهان است و تا زمانیکه شعار مبارزه با ظلم و ستم ایران و ارزش های انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیا ترویج می شود این دشمنی و کینه توزی علیه کشور ما وجود دارد.

 

ارسال نظرات