خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین:

اغتشاشگران نگاهی فراجناحی داشته و به مخالفت باکل نظام می‌پردازند

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین اذعان کرد: : اغتشاشگران نگاهی فراجناحی داشته و به مخالفت کردن با هر دو حزب می‌پردازند چرا که مقصد و خواستگاه اصلی‌شان حاکمیت و حکومت است.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۶۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

حجت‌الاسلام شعبانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص نا آرامی های اخیر در کشور اظهار کرد: شکل گیری تجمعات و شورش های خیابانی بویژه در روزهایی که ما با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می کنیم بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه با اشاره به وجود سه گروه مختلف در جمعیت تشکیل دهنده این تجمعات تبیین کرد: دسته اول اعتراض کنندگان را افرادی تشکیل می دهند که نسبت به عملکرد دولت و وضع اقتصادی کشور معترض بوده و به دنبال اصلاح آن هستند.
این مسئول درخصوص دسته دوم این اعتراض کنندگان تصریح کرد: این گروه از اعتراض کنندگان، فرصت طلبانی هستند که از وضعیت آشفته کشور سواستفاده کرده و با حمایت سران فتنه در خارج از کشور به پشتیبانی و جهت دهی گروه های خیابانی می پردازند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: گروه سوم از اعتراض کنندگان افرادی هستند که اگرچه نسبت به وضعیت کشور معترض هستند ولی با اقدامات کنونی جامعه نیز موافق نبوده و تنها از حیث کنجکاوی و به عنوان تماشاچی در صحنه حضور می یابند.
شعبانی تشریح کرد: در حقیقت عامل اصلی وقوع این اعتراضات، رویکرد اقتصادی است که برخی افراد از موقعیت ایجاد شده سواستفاده برده و نارضایتی ها و مشکلات مردم نسبت به مسائل اقتصادی را به سمت نارضایتی شان از حکومت سوق می دهند.
وی خاطرنشان کرد: امروز عده ای مشکلات کنونی کشور را استمرار فتنه 88 می دانند، که این ارتباط انکار ناپذیر است چرا که عده ای در تلاش بودند این نا آرامی ها پیش از روز 9 دی اتفاق افتاده و سبب انحراف اذهان از حماسه نه دی شود.
این مسئول ریشه آشوب های امروز کشور را به گونه ای مرتبط با سیاست دانسته و افزود: اغتشاشگران نگاهی فراجناحی داشته و به مخالفت کردن با هر دو حزب می‌پردازند چرا که مقصد و خواستگاه اصلی‌شان حاکمیت و حکومت است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین ابراز داشت: اگر تجمعات امروز تنها به خاطر دغدغه‌های اقتصادی مردم و در راستای احیای حق و دستیابی ضعفا به حقوقشان باشد ما هرگز شاهد اقداماتی چون تخریب اموال عمومی، بی احترامی به قرآن و یا ضربه زدن به مراکز دینی، مذهبی و حوزه‌ها نخواهیم بود.
شعبانی اضافه کرد: امروز در جامعه شاهد آنیم که شعارها شعارهای اقتصادی هستند ولی عملکردهای موجود در جامعه چیز دیگری را نشان داده و جنبه اغتشاش دارد.
وی توضیح داد: وضعیت نابسامان امروز جامعه باید به تجربه‌ای ارزشمند برای دولتمردان و مسئولین تبدیل شود و مردم همچون روزهای قبل از سمتشان که با حضور در مساجد و مراکز عمومی در کنار مردم بودند بعد از مسئولیت نیز در دل مردم رفته و خود را از مردم جامعه جدا نسازند.
این مسئول مطالبه گری را حق مردم دانسته و ادامه داد: همه مسئولین اعم از استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس و حتی شخص رئیس‌جمهور و دیگر مسئولین باید با حضور در میان مردم به خواسته‌های آن‌ها گوش فرا داده و درصدد تحقق آن‌ها برآیند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی بی‌شمار جامعه و هم‌چنین تعطیلی برخی از کارخانه‌ها تبیین کرد: مردم با اعتراضشان به مسئولین خواهان رفع مشکلات اقتصادیشان هستند حال آن که گاهی اوقات دشمن از این اوضاع سوءاستفاده کرده و شروع به موج‌سواری می‌کنند.
شعبانی افزود: اتفاقات امروز باید درس عبرتی برای همه مسئولین باشد و مسئولین بدانند که مردم از آنان انتظار دارند که شرایط آن‌ها را درک کرده و به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولین باید از دادن وعده و وعیدهای دروغین دست برداشته و به سمت مردم بیایند و این نهایت بی‌انصافی است زمانی که مردم در اوج مشکلات اقتصادی هستند نمایندگان مردم در مجلس بدون در نظرگرفتن مشکلات اقتصادی مردم از ارتقا حقوق خودشان سخن به میان می‌آورند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا مسئولیت بخشی از اتفاقات و ناآرامی‌های روی داده بر گرده خود مسئولین می‌باشد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین ادامه داد: شاید بخشی از شعارهای بر ضد نظام که در اغتشاشات به گوش می رسد از خارج کشور مدیریت شده باشد ولی باید بپذیریم مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم به حق است چراکه مردم کم بضاعت کف جامعه هستند که باید فشار اقتصادی را تحمل کنند.
شعبانی متذکر شد: دولتی که از یک زن بافنده جوراب در یک روستا مالیات دریافت می‌کند چطور از فعالیت موسسات مالی غیرمجاز اطلاعی نداشته است؟! این تناقضات خشم و ناراحتی عمومی را به همراه دارد.
وی ضمن احترام به مطالبات مالبه‌گران از مسئولین تصریح کرد: دستگاه قضا باید در مقابل فتنه‌گران و منفعت طلبان شدیدتر برخورد کرده و در عین حال به حقوق ضعغا و مردم رسیدگی کند چراکه رسیدن مردم به حقوقشان حق مسلم آن ها است.
این مسئول اذعان کرد: امروز تنها عده‌ خاصی از افراد از منافع ملی بهره می‌برند و ما هر روز شاهد اختلافات طبقاتی بیشتر در سطح جامعه هستیم.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان قزوین در خاتمه تاکید کرد: یقینا افزایش اختلاف طبقاتی بین مسئولین با مردم پسندیده نبوده و زمینه را برای ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولین فراهم می‌کند.
شعبانی افزود: حیف است که به خاطر برخی مشکلات اقتصادی داخلی اغتشاشگران از فرصت استفاده کرده و به مقدسات و مسائل دینی ما توهین کنند.
1005/ت90/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار