خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: عرصه فرهنگی برای موفقیت نیازمند آسیب شناسی و تغییر روش ها و رویکردهای کلیشه ای است.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۴۹
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسج در قزوین، ابوالفضل معصومی فر عصر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: هرچند کارهای زیادی در حوزه فرهنگی انجام شده اما راضی کننده نیست و باید برخی روشهای خود را عوض کنیم.
معصومی فر بیان کرد: کار در حوزه فرهنگی در دراز مدت جواب می دهد لذا باید برای اثر بخشی در آینده با آسیب شناسی در برنامه ریزی های جدید نوع نگاهمان را عوض کنیم و تغییر رویه دهیم.
مدیرکل صدا و سیمای قزوین یادآورشد: در حوزه فرهنگ با برخی موانع داخلی و خارجی مواجهیم اما در اجرا و قوانین هم با مشکلاتی مواجهیم که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: باید متولیان امور فرهنگی به آنچه می گویند عامل باشند تا دیگران حرفشان را بپذیرند و در این راه نیازمند پژوهش و تحقیق هستیم.
معصومی فر اظهارداشت: در کنار آسیب شناسی باید بتوانیم راهکار عملی هم ارائه کنیم و دستگاهها هر کدام تکلیف خود را بدانند و از روش های کلیشه ای و تکراری دوری کنند.
در رفتارهای اجتماعی نیازمند قاطعیت و الزام هستیم
در ادامه سحامی فر معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین اظهارداشت: در اخلاق فردی می توان افراد را به چیزی ملزم کرد اما در اخلاق اجتماعی هیچ الزامی نیست و باید قاطعیت داشت و مردم را به رعایت قانون مجبور کرد.
وی بیان کرد: وقتی یک عده امنیت و آرامش مردم را به خطر می اندازند باید با قاطعیت و برخورد قانونی روبذرو شوند در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.
سحامی فر یادآورشد: در عرصه فرهنگ موضوع مخاطب شناسی بسیار مهم است و با دوری از رویکردهای کلیشه ای باید بتوانیم کارهای تاثیرگذاری صورت دهیم.
سبک زندگی اسلامی راهکار ارتقاء فرهنگی است
جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین هم گفت:همه مسائل فرهنگی در رهنمودهای مقام معظم رهبری در سبک زندگی آمده است اما باید بپذیریم همه ما با این رویکرد فاصله زیادی داریم.
وی اضافه کرد: بی اعتمادی مردم به مسئولان می تواند موجب ایجاد فاصله بین نظام و مردم شده و به فساد دامن بزند و اگر باور داریم عرصه فرهنگ مهم است باید برنامه ریزی در این بخش جدی گرفته شود.
حضرتی اظهارداشت: فرصت های تاثیرگذاری در شورای فرهنگ عمومی را از دست می دهیم و از سیاست های کلان فاصله گرفته ایم لذا نتیجه گیری در کارها ضعیف شده است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها