مراسم یادواره منطقه ای شهرستانهای زاهدان، میرجاوه،خاش با محوریت زاهدان با حضور فرمانده سپاه سلمان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزارشد .
کد خبر: ۸۹۷۰۸۰۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، در این مراسم که با حضور گسترده مردم و خانواده شهدا برگزار شد، فرمانده سپاه سلمان، اظهار داشت:برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستانی ازیک ماه قبل در استان آغاز شده است و این یادواره‌ها مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان است که در سال جاری در استان برگزار می‌گردد.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه این کنگره در نوع خود بزرگترین اقدام فرهنگی استان محسوب می‌شود. افزود: برای برگزاری کنگره ملی شهدا از دو سال قبل برنامه ریزی شده است و درراستای هر چه بهتر برگزار شدن این حرکت فرهنگی ۱۸ کمیته در بخش‌هایی نظیر روابط عمومی و رسانه، پشتیبانی نظارت و بازرسی، فرهنگی و هنری و ایثارگران تشکیل شده است.


وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳۸ یادواره شهید شهرستانی در استان برگزار شده است، تصریح کرد: همچنین انتشار ۵۸ عنوان کتاب نیز در دستور کار قرار دارد که تا کنون کارچاپ ۳۰ عنوان کتاب به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: تولید کلیپ شهیدمیرحسینی در ۴ قسمت و پخش آن از شبکه استانی یکی دیگراز کار‌های فاخر این کنگره ملی است.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه همه ملت ایران و مسئولان به شهدا مدیون هستند گفت:  2056شهید استان همپای دیگررزمندگان
اقصی نقاط کشور در جنگ تحمیلی آسایش و امنیت را به ما هدیه دادند.

سردار معروفی افزود: سبیل اخلاقی شهید اهل سنت ونوجوانی به نام مهدی هاشمی کوچکترین شهدای استان در جنگ تحمیلی بودند که علی رغم سن کم شان در راه حفظ این آب و خاک تلاش کرده اند.

وی تصریح کرد:کشورمان در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد واین دستاورد‌ها به واسطه خون شهیدان به ثمر نشسته است.

فرمانده سپاه سلمان استان گفت: همانطور که شهدا با خلوص نیت جان خود را فدا کردند و برای این ملت آبرو و عزت را خریدند ما نیز وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و از آن‌ها الگو بگیریم.

سردار معروفی افزود: باید شهدا به مردم معرفی شوند، زیرا آنان برای دفاع از اسلام و تمامیت ارضی جنگیده اند.

وی تصریح کرد: اگر امروز ۹۰ درصد وصیئت نامه شهدا شبیه هم است به این دلیل که از رهبر زمان خود اطاعت محض داشته اند، و هدفی واحد که همان پیروزی انقلاب است، را برای خود طراحی کرده بودند.

وی ادامه داد: شهدا پشتیبان ولایت فقیه بودند تابه مملکت آسیببی نرسد و این مهم را به زیبایی در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه باید از مکتب حضرت عباس (ع) بصیرت و معرفت آموخت، گفت: ایمان، وحدت و رهبری سه مولفه در دفاع مقدس بود که پیروزی ما را در مقابل دشمنان رقم زد.

وی بیان کرد: در این برهه تمامی اقوام و مذاهب در یک صف قرار گرفتند و از میهن اسلامی دفاع کردندتا این انقلاب به رهبری امام راحل به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با پیر وی از ولایت و مدیریت معنوی  حضرت آیت الله خامنه‌ای همه توطئه‌ها را خنثی می‌کند و در حال حاضر نیز مدیریت و رهبری ایشان است که دشمنان را نا امید کرده است.

فرمانده سپاه سلمان گفت: دشمن امروز از طریق ماهوار و شبکه‌های مجازی در خانه‌های ما آمده است و با جنگ نرم برای رسیدن به اهدافش تلاش می‌کند.

سردار معروفی افزود:همچنین تفرقه بین اقوام مختلف یکی دیگر ازتوطئه‌های دشمن است که خوشبختانه علی رغم تلاش‌های فراوان دشمنان  تا کنون جواب نداده است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان نماد وحدت حقیقی در کشور است و دشمن نمی‌تواند خدشه‌ای به این وحدت وارد کند.

وی ادامه داد: حضور در این مراسم یک توفیق و هدفی برای ادامه دادن راه شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.
ارسال نظرات