خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهدا مقصدی شدند برای رسیدن به مقصود. هم اکنون ایران در سطح بین المللی جایگاه خود را حفظ کرده و در صدد رشد آن است.
کد خبر: ۸۹۷۰۷۹۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ترس رژیم صهیونیستی و آمریکا از هسته ای شدن ایران تا حدی است که با رو آوردن به ترور و از بین بردن گنجینه های علمی انرژی اتمی قصد دارند تا پیشرفت های ایران را متوقف کنند.

در سخنان رهبر انقلاب بعد از ترور شخصیت های هسته ای ایران آمده است:

« عزیزان من! فشارهایی که در طول این سالها بر جمهوری اسلامی وارد شد، علت اصلی همین بود که نگذارند یک الگو در مقابل چشم مردم مسلمان منطقه به وجود بیاید؛ چون بدون الگو، حرکت ها دشوار است؛ با وجود الگو، حرکت ها آسان است. وقتی یک ملتی الگو شد، یک حرکتی الگو شد، تشویق می کند، استعدادها را به حرکت درمی آورد. می خواستند این نشود.

تحریم می کنند، برای اینکه به خیال خودشان کشور را از لحاظ اقتصادی ضعیف کنند، تا دیگران نگاه کنند، بگویند اسلام ملت را از لحاظ اقتصادی به عقب می راند. دانشمند را ترور می کنند تا حرکت علمی را متوقف کنند، تا ملت ایران نتواند حرکت عظیم و پیشرفته ی علمی خودش را که به برکت اسلام و انقلاب است، روی دست بگیرد و به دنیا نشان بدهد، به امت اسلامی نشان بدهد. تهمت می زنند به اختناق، به ضدیت با حقوق بشر و از این قبیل چیزها متهم می کنند، برای این که افکار عمومی دنیا را برگردانند؛ لیکن با وجود همه ی این تلاش ها، این تبلیغات، این خباثت ها، انقلاب درخشید و دارد می درخشد.

شهدای هسته ای مقصدی برای مقصود/ پیشرفت هسته ای در ایران متوقف نشد/ اسرائیل از پیشرفت هسته ای ایران می ترسد نه از بمب اتم

... نمونه ی دیگر، رژیم ایالات متحده ی امریکا است که در چند دهه ی اخیر، سیاهه ی بالابلندی از رفتارهای تروریستی و نیز پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست های سازمان یافته در کشورهای این منطقه، پدید آورده است.

شما ملاحظه کنید؛ قدرت های اقتصادی اول دنیا، قدرت های علمی درجه  یک دنیا، قدرت های نظامی و امنیتی ردیف اول دنیا، امروز یک جبهه ی وسیعی را در مقابل این ملت تشکیل دادند. اینجور نیست؟ هر کاری هم از دستشان برمی آید، دارند می کنند. تهدید امنیتی می کنند، تهدید اجتماعی می کنند، تهدید سیاسی می کنند، دانشمند ما را ترور می کنند، تحریم می کنند، فشارهای سیاسی فراوان وارد می کنند، دائم تهدید به تحرک نظامی می کنند. »

 

ضرورت استفاده از انرژی هسته ای

مهدی مزگی نژاد، کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: انرژی هسته ای در بدو تولد خود با هدف پیشرفت علمی ایران در منطقه و اینکه بتوان به جایگاه رفیعی در تولید علم دست یافت، پا به عرصه گذاشت. در راستای محقق شدن این هدف و الگو قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در تولید علم، جوانان ایران اسلامی و دانشمندان ما در این زمینه وارد میدان عمل شدند.

از سوی دیگر کشور ایران به منظور تأمین انرژی های روزمره و مورد نیاز مردم، دنبال منبعی بود که تمام نشود و بتوان همیشه از آن استفاده کرد. بهره گیری از سوخت های فسیلی نیز دردسرهای خود را دارد که مهم ترین آن ها، آلوده کردن محیط زیست است. لذا با توجه و پیگیری های متعدد دانشمندان، این نتیجه حاصل شد که می توان از انرژی هسته ای به عنوان منبعی بی نهایت و پاک برای تأمین انرژی های مورد نیاز استفاده نمود.

شهدای هسته ای مقصدی برای مقصود/ پیشرفت هسته ای در ایران متوقف نشد/ اسرائیل از پیشرفت هسته ای ایران می ترسد نه از بمب اتم

وی افزود: در مورد استفاده از انرژی هسته ای، کشورهای زیادی در سطح دنیا حرفی برای گفتن دارند و در پی آن هستند. بازار استفاده از این نوع انرژی را هم ایجاد و بسترهای مورد نیاز آن را ایجاد نموده اند. اگر ما نتوانیم خودمان در کشور تمهیدات لازم برای بهره گیری از این نوع انرژی را فراهم کنیم، در آینده مجبور خواهیم بود از بازارهای کشورهای بیگانه برای تأمین انرژی کمک بگیریم و این با اصل انقلاب اسلامی و مسئله استقلال در تضاد است.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور هم نیروی تحصیل کرده و زبده داریم و هم اورانیوم خام، خاطر نشان کرد: می توانیم بدون همکاری و دخالت دیگران به سمت تولید انرژی برویم. این مسئله مورد توجه مسئولین دلسوز نظام قرار گرفت و دانشمندان عالی رتبه در زمینه علم هسته ای چندین سال پیش شناسایی و بکارگیری شدند. توانستیم اورانیوم را غنی سازی کنیم و از اورانیوم 3.5 درصد به 20 درصد برسیم. علاوه بر این از انرژی هسته ای در زمینه تولید برق، رادیو داروها برای درمان بیماران صعب العلاج، تصفیه آب، مسائل زیست محیطی و ... نیز استفاده کرده ایم.

علت مخالفت دشمنان نظام اسلامی با انرژی هسته ای ایران

مزگی نژاد در این خصوص ابراز کرد: در ابتدا شکل بکارگیری این انرژی متفاوت بود و از سانتریفیوژهای ابتدایی استفاده می شد، اما به مرور با گذشت زمان، علم ما در فیزیک هسته ای ارتقاء یافت و توانستیم به جایگاه امروز دست یابیم. پس از اینکه کشورهای بیگانه شاهد رشد کشور ایران در علم هسته ای بودند، درخواست هایی را مطرح کردند. به عنوان مثال خواستار بازدید از مراکز تولید انرژی اتمی شدند، چرا که این خطر را احساس کردند که با تولید این انرژی در داخل کشور، نیاز ما به کشورهای بیگانه از بین رفته و مستقل خواهیم شد. آنها می خواستند این نیاز حفظ شود و به بهانه های مختلف و با طرح نقشه های متعدد در پی این موضوع بودند که به نوعی جلوی پیشرفت این علم را در ایران بگیرند. اما خوشبختانه با همت والای جوانان با استعداد ایران و نیز با حفظ وحدت و همدلی بین مردم، توانستیم از این موانع عبور کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان پس از اینکه از ایجاد موانع در کشور مأیوس شدند، قطعنامه هایی را در شورای امنیت سازمان ملل امضاء کردند؛ اما از این طریق هم نتوانستند نقشه های خود را عملی کنند. بنابراین آخرین گزینه، یعنی ترور دانشمندان هسته ای را انتخاب کردند. این روش همیشه توسط آمریکا، اسرائیل و انگلیس (مثلث شوم) از ابتدای انقلاب تا کنون در مواقع ناامیدی از روش های دیگر مقابله، مورد استفاده قرار می گرفته است.

وی یادآور شد: دشمنان با خیال خام خود فکر می کنند که با ترور این دانشمندان، کار ما متوقف شده است در صورتی که در واقع نه تنها متوقف نشده بلکه شدت و سرعت بیشتری یافته و توسط دیگر جوانان و دانشمندان ایران اسلامی دنبال می شود. مجموعه هسته ای در کشور ما بومی شده و در حال استفاده روزافزون است.

انحصار قدرت، علت اصلی مخالفت

مهدی رحیم آبادی، معاون فرهنگی اداره کل نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اظهار کرد: واقعیتی که الان وجود دارد این است که کشورهایی که امروز صاحب علم و فناوری هستند، صاحبان قدرت در جهان به شمار می روند. طبیعی است ایران هم بخاطر اینکه از بحث های علمی و فناوری عقب نماند، در تلاش است تا به جایگاه مناسب و در خور خود در جهان دست یابد. از طرف دیگر، صاحبان استکبار در دنیا می خواهند این پیشرفت در انحصار خودشان باشد و مانع پیشرفت دیگر کشورها شوند.

شهدای هسته ای مقصدی برای مقصود/ پیشرفت هسته ای در ایران متوقف نشد/ اسرائیل از پیشرفت هسته ای ایران می ترسد نه از بمب اتم

وی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته های نامعقولی را از کشور ما داشته است. خواسته هایی که هم نامعقول و هم نامتعارف بوده است. کشورهای عضو آژانس همواره خواستار بازدید از مراکز و تأسیسات هسته ای ایران بوده اند و تنها به این هم قانع نبوده و می خواستند که اطلاعات و مشخصات دانشمندان هسته ای و نیز نیروها و فرماندهان نظامی دخیل در امر انرژی هسته ای را در اختیار داشته باشند. در یک مقطع از زمان این خواسته بازدید از مراکز هسته ای برآورده شد و بازدیدهایی صورت گرفت و همین امر زمینه ساز انجام عملیات ترور دانشمندان شد. با ورود بیگانگان به مناطق تأسیسات هسته ای و کسب برخی اطلاعات در خصوص کارمندان و دانشمندان این مراکز، مقدمه ای فراهم شد تا مثلث شوم برنامه ترور را تدارک ببیند. آنها با استفاده از شناسایی و تشویق عناصر خود فروخته در داخل کشور و همچنین برخی از مقامات در کشورهای همسایه، تصمیم گرفتند که 4 تن از مقامات و مسئولین اصلی انرژی هسته ای را از بین ببرند.

 

پیشرفت روز افزون ایران در علم هسته ای، حتی پس از ترور دانشمندان

رحیم آبادی با بیان اینکه پس از اینکه ترور این دانشمندان صورت گرفت و آنان به درجه رفیع شهادت نائل شدند، ایران در علم هسته ای بیش از پیش پیشرفت کرد، توضیح داد: در واقع این شهدا مقصدی شدند برای رسیدن به مقصود. هم اکنون ایران در سطح بین المللی جایگاه خود را حفظ کرده و در صدد رشد آن است؛ هر چند که برخی از دشمنان نظام اسلامی در پی آنند تا نشان دهند که هدف از این پیشرفت، دستیابی به سلاح و بمب هسته ای است اما ایران بارها و بارها حسن نیست خود را ثابت کرده و در گزارشات متعدد به سازمان ملل اعلام نموده که قصد استفاده از سلاح هسته ای را ندارد و این مورد حتی با ارزش های دینی نظام اسلامی در تضاد است.

وی همچنین تأکید کرد: ما از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون شعار «مرگ بر اسرائیل» را سرلوحه خویش قرار داده ایم و می دانیم که شبکه های جاسوسی در این شکور علیه ایران فعالیت می کنند. آنان با خیال خام خود در این اندیشه هستند که با حذف فیزیکی چند تن از دانشمندان هسته ای جلوی فعالیت هسته ای ایران را بگیرند؛ اما غافل از آنند که دانشمندان دیگر به سرعت جایگزین این عزیزان شده و با قدرت به تلاش خود ادامه می دهند.

اسرائیل از بمب اتم ایران نمی ترسد؛ بلکه از پیشرفت اتمی ایران می ترسد

معاون فرهنگی اداره کل نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس استان گفت: نقطه اشتراک شهدای هسته ای در این بود که این عزیزان، ایمان، علم و تقوا را با هم داشتند. به گفته اعضای خانواده آنان، این شهداء پدر و همسری نمونه بودند، لحظه ای از عبادت و ایثار در راه نظام غافل نبوده و دغدغه اصلی آنان پیشرفت ایران و روسیاهی دشمنان بوده است. این چهار نفر همه در پی شهادت بودند و بارها در گفته های خویش، غبطه ی مقام شهدا را می خورند. اکنون می بینیم که به هدف الای خود رسیده اند. این نشان از عمل مخلصانه و خاضعانه آنان در بارگاه باری تعالی بوده است.

وی همچنین بیان کرد: جمله جالبی که جمالی فشی (سرپرست تیم ترور شهید علی محمدی) پس از دستگیری گفته بود نظر مرا جلب کرد. وی گفته بود « اسرائیل از بمب اتم ایران نمی ترسد؛ بلکه از پیشرفت اتمی ایران می ترسد». این جمله که توسط عناصر خود فروخته بیان شده به طور واضح بیانگر هدف اصلی اسرائیل از ایجاد مانع برای عدم رشد ایران در علم هسته ای است. مردم ایران این را متوجه شده اند و برای همین تسلیم حرف آنان نشده و پیرو خط رهبری و به دنبال تحقق منویات معظم له هستند.

وی در پایان سخنان خود بیان نمود: شهدای هسته ای تنها مختص ایران نبوده اند. چه بسا در عراق چند تن از دانشمندان هسته ای به شهادت رسیده اند و حتی خانواده های آنان نیز مورد حمله قرار گرفته اند. در کشورهای دیگر دنیا نیز وقتی که دانشمندان آنها کشته می شوند، دیگر فراموش شده و یادی از آنان نمی شود. اما در ایران همه ساله در مراسم سالگرد شهادت این عزیزان، از خانواه های آنان تقدیر می شود تا به دشمنان نشان داده شود که راه این شهدا ادامه خواهد داشت و هر لحظه اگر لازم باشد، جوانان این مرز و بوم آماده جهاد هستند.

 

آن طور که از بیانات رهبر انقلاب اسلامی و نیز از سخنان کارشناسان سیاسی بر می آید می توان چنین نتیجه گرفت که دشمنان ایران اسلامی از دیرباز تاکنون در صدد جستجوی راه هایی برای وابسته کردن ایران به خود بوده  و هستند. زمانی که ایران توانست در زمینه علم هسته ای پیشرفت چشمگیری حاصل کند، در کانون توجه مثلث شوم دشمن قرار گرفت. آنان روش های متعددی را برای جلوگیری از پیشرفت علم هسته ای ایران امتحان کردند، از بازدید از مراکز تأسیسات هسته ای تا امضای قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل...اما هیچ کدام از این راه ها پاسخگوی نیاز آنان نبود؛ لذا همان نقشه شوم همیشگی خویش- یعنی ترور شخصیت و فرد- را برگزیدند. خیال کردند که با حذف فیزیکی چند تن از دانشمندان هسته ای می توانند ضربه مهلکی به نظام بزنند. این خیال، تصوری واهی بیش نبود چرا که به سرعت دانشمندانی جایگزین شده و با سرعت بیشتر به کار خود ادامه دادند. تهدیدها در شکل دیروز و مذاکره در شکل امروز هیچ کدام نخواهد توانست جلوی پیشرفت علم هسته ای ایران را بگیرد و جوانان با استعداد ایرانی به ندای رهبر خویش لبیک گفته و همواره در راه علم و ایمان آماده جهاد هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها