یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد
دزفولیان گفت: ردیاب خورشیدی نور خورشید را به یک نقطه متمرکز کرده که در نهایت آن نقطه دمای بالایی پیدا می کند و از این دما برای تبدیل به انرژی الکتریکی استفاده می شود .
کد خبر: ۸۹۷۰۷۵۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

سید محمد حسین دزفولیان مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش مصرف اظهار داشت: یکی از طرح ها و ایده های بنده در این راستا، مربوط به انرژی خورشیدی است.

وی افزود: طرح بنده در زمینه هلیوستات هایی است که برای نیروگاه های حرارتی خورشیدی استفاده می شود. البته هلیوستات ها در خارج از ایران به تجاری سازی هم رسیده اما بحث آن در ایران همچنان تازگی دارد.  

این مخترع بسیجی در توضیح این مطلب  گفت: این اختراع، یک ردیاب خورشیدی است که با توجه به حرکت خورشید،  صفحه خورشیدی را حرکت می دهد و در نیروگاه های حراراتی آینه را روبروی خورشید می تابانند و مسیر آن را دنبال می کند. بعد از آن، نور خورشید را به یک نقطه متمرکز کرده که در نهایت آن نقطه دمای بالایی پیدا می کند و از این دما برای تبدیل به انرژی الکتریکی استفاده می شود .

دزفولیان با اشاره به کاهش مصرف با این اختراع بیان داشت:  این اختراع بازدهی در نیروگاه های حراراتی را تا 30 درصد بالا می برد.  

وی در پایان یادآور شد: سازمان بسیج علمی حمایت های خیلی خوبی از اختراعات بنده کرد که نهایت تشکر را دارم.

ارسال نظرات