۶۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا و ۳۵ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است، که فقرا و نیازمندان با محوریت ائمه جمعه و جماعت در اولویت کمک قرار دارندواستان زنجان در این زمینه پیشرو و پیشتاز بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۳۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات استان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات درقم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری در این پیام به مسئولان نظام در همه بخش‌ها به همکاری در حوزه ترویج و احیاء فریضه الهی زکات وظیفه همه مسئولان را در این بخش به‌وضوح روشن می‌کند.

هدایت صفری به تأکید مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش و تبلیغ بیشتر در مورد فریضه الهی زکات نیز اشاره‌کرده و افزود: روحانیت نقش بسیار مهمی در توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تبلیغی در حوزه زکات دارند و امیدوار هستیم که دانشجویان علوم دینی حوزه و دانشگاه موضوع پایان‌نامه‌های خود را به زکات اختصاص داده و با تبیین مناسب فریضه الهی زکات در سرفصل‌های درسی حوزه‌های علمیه، آثار مثبت آن در حوزه جمع‌آوری زکات خود را نشان دهد.

وی  زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در ۹ ماهه امسال را هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام و اظهار داشت: در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۸۵ درصد رشد داشته است و زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، تصریح کرد: با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری زکات پیش‌بینی‌شده در این بخش در استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۶ درصد محقق شده است.

صفری زنجان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده باید صرف فقرا و ۴۰ درصد صرف پروژه‌ها شود گفت: در استان زنجان ۶۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا و ۳۵ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است، که فقرا و نیازمندان با محوریت ائمه جمعه و جماعت در اولویت کمک قرار دارندواستان زنجان در این زمینه پیشرو و پیشتاز بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۳۸ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان زکات فطره و مابقی زکات واجب و مستحبی است، گفت:۳هزارو ۵۲۴ مؤدی زکات در ۴۲۸ روستای استان زکات خود را به‌منظور کمک به نیازمندان و ساخت، مرمت و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.

وی بابیان این‌که از اواخر سال گذشته تاکنون ۲۹۳ شورای زکات در روستاها تشکیل‌شده است اظهار داشتد: تلاش می‌کنیم با همکاری اعضای شورای زکات استان در همه روستاها شورای زکات تشکیل و فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه کنیم.

 مدیرکل کمیته امداد استان به همکاری هزار و ۶۳۰ عامل زکات با دبیرخانه شورای زکات اشاره کردوگفت: در ۹ ماهه امسال ۲۶ جلسه شورای زکات در شهرستان‌ها برگزارشده و ۵۴ روحانی به‌عنوان مبلغین زکات در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظرات