رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساراندستگیری قاچاقچیان چوب در گچساران گفت: ۳ دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب بلوط در محور باشت به گچساران متوقف و در این رابطه ۳ نفر دستگیر و برای رسیدگی به پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۸۹۷۰۵۲۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
فرهام جلیلی افزود: حجم چوب‌های کشف شده ۶۰ استر (حجم هیزم) برآورد شده است.
جلیلی با بیان اینکه قاچاق چوب و زغال از عوامل تخریب طبیعت است و با هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در جنگل‌ها به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد افزود: از ابتدای امسال ۶ قاچاقچی چوب بلوط در گچساران دستگیر شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به اینکه برداشت چوب خشک ممنوع است گفت: تهیه هیزم بر اساس ماده ۴۲ قانون محکومیت به حبس و طبق ماده ۲۸ قانون برداشت هر کیلوگرم هیزم ۳۰ هزار ریال جریمه دارد.
جلیلی بابیان اینکه شهرستان گچساران دارای ۴۲۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است بیان کرد: درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهمترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.
کلمه استر در قوانین کشور به این معنی تعریف شده است:مقدار هیزمی است که یک متر مکعب فضا را اشغال کند و هر استر معادل شش‌دهم مترمکعب چوب محسوب می‌شود. (بند ۱۶ ماده ۱ از قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب ۲۵/۵/۱۳۴۶)
ارسال نظرات