خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند در گفتگو با خبرنگار بسیج:
لایحه دولت قطعا کار نسنجیده ای بود که یک مرتبه 50درصد بنزین گران شود یا بعضی مسائل دیگر باعث شد جرقه ای ایجاد شود و برخی هم منتظر سوء استفاده اند. دولت باید خیلی حساب شده تر کار کند.
کد خبر: ۸۹۷۰۳۸۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، چند روزی است که شاهد ایجاد تجمعات خیابانی اقلیتی همراه با سردادن شعارهای ضد ارزشی و هنجارشکنانه در شهرهای مختلف کشور هستیم.

جنس این فتنه از همان مدل سال 88 است اما این بار بهانه، گرانی و مشکلات اقتصادی است که برخی مغرضان و منافقین داخلی با حمایت معاندین خارجی دنبال می کنند.

در طول تاریخ، مردم ایران اعتراضات خود را به شیوه های مختلف به گوش حاکمان می رساندند اما این شیوه اعتراضات با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی تناقض دارد.

 به این منظور با حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند گفتگویی انجام دادیم:

 

  • ریشه این گونه اعتراضات از کجا نشات گرفته و آیا در شان ملت مسلمان و با فرهنگ ایران است؟

 باید توجه داشت که همانطور که در رسانه ها هم عنوان شده در هیچ جا جمعیت به هزار نفر هم نمی رسد و لذا این را نباید به پای ملت گذاشت. چنین اقلیت بسیار پایینی در هر کشوری وجود دارد که این طور اعتراض خودشان را نشان می دهند.

منشا و بهانه مسائل گرانی بوده است اما از شعارها و رفتارها معلوم است که ارازل و اوباشی هستند که هیچ منطقی را نمی فهمند و اعتقادی به دین و کشور ندارند که حتی پرچم ایران را آتش می زنند.

 معلوم می شود بهانه ای به دست افرادی داده شده است که بخواهند آن آمال و آرزوهای پست و ننگین خودشان را در این قالب پیاده کنند.

 

  • چطور باید راه هرگونه ایجاد فتنه و آشوب در جامعه را سد کرد؟

 دولت و مسئولین باید به هوش باشند کاری نکنند افرادی که دنبال اهداف دیگری هستند در این قالب دست به اینگونه هنجارشکنی هایی بزنند که به هیچ وجه در شان ملت ایران نیست.

مردم در 9 دی ماه در کاشان ، زنجان، بیرجند و جای جای کشور برای تجدید میثاق با انقلاب و ولایت فقیه در صحنه حاضر شدند. اکثریت مردم اعتراضاتی به حقی  که دارند بر فساد،  بی عدالتی و گرانی است که از مجاری قانونی دنبال می کنند و در خیابان نیز همان شعارها را می دهند.

اینها اقلیتی هستند که یقینا جز ارازل و اوباش، یا انسان های جاهل و نادان و یا مزدور رویشان نمی شود گذاشت و حسابشان را باید از مردم جدا کرد.

 

  • چرا برخی مسئولین مقصرند و فرصت را برای منافقین و بدخواهان نظام مهیا ساختند؟

 جای تامل است که مسئولین بیشتر باید توجه کنند که این چنین فرصتی برای برخی بدخواهان ایجاد نشود.

چنین واکنش هایی عوامل مختلفی دارد که به انتخاب مردم و بخشی به قصور و تقصیرات مسئولین برمی گردد و متاسفانه شرایطی ایجاد شده است که می بینیم مردم ناراحت و گله مند هستند اما این طور نشان دادن گله مندی تنها در اقلیتی است.

مسئولین باید تلنگری بخورند و بیدار شوند تا اکثریت مردم را دریابند که دشمنان از این گله مندی ها سوء استفاده نکنند.

 

  • تکلیف مسئولین نظام چیست؟

یقینا این نشان می دهد که دولت و حاکمیت باید تجدید نظری بکنند و تنها در شعار بسنده نکنند. خصوصا دور و بری های خودشان را اصلاح کنند. مردم این فساد و بی عدالتی و بریز و بپاش ها و از طرفی گرانی ها را می بینند روی مردم فشار می آید.

نهایتا عده ای از روی عصبابیت در یک جریانی قرار می گیرند که خودشان هم قبول ندارند و از آنها سوء استفاده می شود و این هوشیاری بیشتر مسئولین دولت را می طلبد.

لایحه دولت قطعا کار نسنجیده ای بود که یک مرتبه 50درصد بنزین گران شود یا بعضی مسائل دیگر باعث شد جرقه ای ایجاد شود و برخی هم منتظر سوء استفاده اند. دولت باید خیلی حساب شده تر کار کند.

 

  • این نوع اعتراضات چه عواقبی خواهد داشت؟

 به نظرم این نوع اغتشاشات خیلی دوام نخواهد داشت و از ناحیه ملت یقینا مردود است لذا همراهی و همکاری با آنها نخواهد شد و یک عده خارجی ها حمایت می کنند که در داخل پایگاه خاصی ندارند.

به اموال عمومی صدمه زده می شود و قدری عواقب دارد اما جای نگرانی به معنای واقعی کلمه نیست بلکه زنگ خطری باشد که مسئولین را از خواب غفلت بیدار کند در این جهت نکته ای مثبت است.

و به یک معنا آفت دارد قطعا این روش برخورد، از ناحیه هیچ جناح سیاسی و هیچ گروهی پسندیده نیست. هیچ انسان عاقل ایرانی غیوری این روش را نمی پذیرد اما عواقب بلند مدت ویرانگری نخواهد داشت.

 

  • چه عواملی مانع ایجاد اغتشاشات خیابانی دراستان ما با وجود محرومیت ها می شود؟

خراسان جنوبی استان مومن و فرهنگی است. این کار خلاف دیانت و فرهنگ است و نشاندهنده عقب ماندگی و انحطاط  فرهنگی و دینی در اقلیتی است که این اقدام را انجام می دهند و در شان استان نبود که چنین رفتارهای خلاف ارزش ها و ملیت انجام شود.

 

  • با توجه اینکه 13دی ماه سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف است چه درسی می گیریم؟

 باید ملت ما توجه کنند که رسالت انقلاب جهانی و آسمانی است و فراتر از مسائلی است که انسان باید کم همت باشد به خاطر برخی مشکلات همه اصول، دین، دیانت، وجدان، ملیت و کشور خود را نادیده بگیرد. این به هیچ وجه مورد پسند نیست.

فکر امام بلند، آسمانی و جهانی بود و در شان ملت ما است که همچون امام و شهدا فکر کنند  که در راه اسلام و انقلاب از جانشان گذشتند نه اینکه به خاطر مشکلات اقتصادی  از همه داشته های خود بگذرند و میدان دهند به عده ای که به اسلام و ایران هیچ اعتقادی ندارند و بخواهند کشور را همچون ژاندارم و مستعمره آلت دست خودشان کنند.

 پیام برای ما دارد که جهانی ، آسمانی و فراتر از مسائل مادی فکر کنیم . حرکت اصلی قطار انقلاب را متوقف نکنیم، به آن آسیب نزنیم و مشکلات داخل قطار را با درایت و عقلانیت دولت و ملت دست به دست هم دهند و حل کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها