نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه از افتتاح بیمارستان ۹۸ تختخوابی بانه و درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۰۳۴۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهندس بیگلری با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق آخرین صحبت‌هایی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفته است حدود ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستان ۹۸ تختخوابی گلشهر بانه خریداری شده است.

وی افزود: در گفت و گویی که با دکتر سیامک واحدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این رابطه صورت گرفت ایشان از احتمال بسیار قوی افتتاح این بیمارستان تا دهه فجر خبر داده است.

مهندس بیگلری با بیان اینکه تاریخ قطعی افتتاح این بیمارستان تا یک هفته آینده مشخص می‌شود تصریح کرد: چنانچه به هر دلیلی بیمارستان مذکور برای دهه فجر امسال آماده بهره برداری نشود قطعا تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس همچنین از تکمیل درمانگاه اجتماعی این شهرستان هم خبر داد و گفت: درمانگاه تامین اجتماعی بانه نیز از جمله پروژه‌هایی است که تا پایان امسال و به احتمال زیاد در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در مورد رفتن مجدد لایحه منطقه آزاد بانه به صحن علنی مجلس اظهار داشت: انچه که در این باره قطعی است لایحه مذکور پس از تصویب لایحه پیشنهادی بودجه به صحن خواهد رفت.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین در جواب خبرنگار آرباباخبر، در خصوص عدم تحقق مصوبات معاون وزیر آموزش و پرورش به بانه در تابستان امسال اظهار داشت: بنده نیز به عدم تحقق این وعده‌ها معترض هستم و تا کنون دو بار بصورت کتبی به این موضوع اعتراض داشتم.

بیگلری با بیان اینکه پی گیری وعده‌های معاون وزیر بی نتیجه هم نبوده است خاطر نشان کرد: با احداث ۶ مدرسه روستایی در بانه و سقز موافقت شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس همچنین از قول مساعد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان مبنی بر انتقال ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه از آب سد عباس آباد به شبکه شهری بانه خبر داد و گفت: با انتقال این حجم از آب مشکل قطعی و کمبود آب در بسیاری از محلات بانه که با مشکل کم آبی مواجه هستند برطرف می‌شود.

وی همچنین در خصوص آخرین خبر‌ها در رابطه با رسمی شدن مرز سیران بند بانه هم گفت: همانطور که مستحضر هستید برای رسمی شدن این مرز تنها مشکلی که وجود دارد مخالفت دولت مرکزی عراق با این موضوع است.

مهندس بیگلری با بیان اینکه دولت ایران از این طرح استقبال می‌کند و مشکلی وجود ندارد گفت: با رایزنی‌هایی که با وزیر کشور و وزیر امورخارجه در این خصوص در زمان استانداردپیشین داشتیم قرار شد که مقدمات نشستی با دولت مرکزی عراق باوحضوز اینجانب و شخص استاندار و وزیر امورخارجه در این رابطه فراهم شود که با تودیع استاندار همزمان شود.


وی خاطرنشان کرد: با مرادنیا استاندار جدید نیز امیدواریم هر چه زودتر برای تعیین تکلیف نهایی این مرز با دولت مرکزی عراق داشته باشیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات