معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ضرورت توجه به حفظ قرآن در سنین کودکی گفت: در این زمینه مهد‌های کودک جایگاه مهمی دارند، البته نباید در این راه به بچه‌ها فشار آورد.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۳۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد انجم‌شعاع معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم گفت: موضوع حفظ باید از کودکی مورد توجه قرار گیرد و براساس مطالعاتی که درباره حفظ قرآن داشته‌ایم، مهدهای کودک در کشورهای اسلامی، پایه‌گذار حفظ قرآن برای کودکان هستند.

وی اظهار داشت: مهدهای کودک که در سایر کشورهای اسلامی به حفظ قرآن می‌پردازند، اسامی دیگری دارند اعم از حلقه‌های قرآنی، الکتاتیب قرآنی و در بعضی کشورها مانند سودان خلاوی هستند و برخی از دیگر کشورهای اسلامی مانند لیبی زوایا و منارات است. این‌ها همان مهدهای قرآنی در کشور ما هستند.

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: اغلب قرّاء مصری که قرآن را حفظ کرده‌اند در همان دوران کودکی و قبل از رفتن به مدارس، پایه‌ریزی حفظشان انجام شده است ما نیز باید پایه حفظ را از دوران کودکی فرزندانمان آغاز کنیم.

وی عنوان داشت: البته فراموش نکنیم دوران کودکی دوران فشار و سخت‌گرفتن برای یاد‌گیری نیست، در روایت داریم که کودک در هفت سال اول زندگی‌‌اش آقا و سید است یعنی در این سن باید کودک آزاد باشد و نباید به آنها برای آموختن فشار آورد.

انجم‌شعاع ابراز داشت: پرداختن به حفظ قرآن در سنین خردسالی و در مهدهای کودک، جزو برنامه‌ریزی‌های اصلی ما است اما منظور ما از حفظ قرآن در این سنین، حفظ پیوسته نیست، اگرچه توانایی حفظ پیوسته در یک کودکی هم وجود داشته باشد،‌ مطلوب است ولی مبنای اصلی ما برای حفظ قرآن در مهدکودک‌ها همان حفظ موضوعی است که می‌تواند در آینده زندگی فرزندانمان اثرگذارتر باشد.

ارسال نظرات