مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری درباره کتاب «دارساوین» گفت: این کتاب نشان داد قرار گرفتن یک نویسنده در کنار یک نظامی و بلعکس چقدر اثر دقیق و سالمی را می تواند به دست ما برساند.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۲۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مراسم رونمایی از کتاب «دارساوین» شامل خاطرات و روزنوشت های سردار فتح الله جعفری از سال ۵۲ تا ۵۹ که به کوشش سعید علامیان گردآوری و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است عصر روز دوشنبه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و پایداری حوزه هنری در این مراسم گفت: خاطرات زمان جنگ مثل دانه گندم می‌ماند وقتی منتشر می‌شود مثل گندم‌زار می‌ماند و وقتی خوانده می‌شود مثل قرص نان می‌مانند.
 
وی ادامه داد: خاطرات مقدمه شناخت جنگ است چرا که یا باید جنگ را دید و یا درباره آن خواند. خاطرات نزدیک‌ترین روایت به جنگ است و مردمی‌ترین ادبیات که در دنیا خوانده می‌شود همین ادبیات است.
 
سرهنگی اضافه کرد: اینکه این آثار در دنیا منتشر می‌شود دلیلش این است که می‌خواهند قیمت تمام شده جنگ را برای ملتها بالا اورند انوقت است که قیمت چراغ روشن بالای سرمان را متوجه می‌شویم قیمت تمام شده جنگ را ادبیات استخراج می‌کند و آنگاه است که می‌فهمیم این مملکت به چه قیمتی بدست ما رسیده است.
 
وی اضافه کرد: این کتاب نشان داد قرار گرفتن یک نویسنده در کنار یک نظامی و بلعکس چقدر اثر دقیق و سالمی را می تواند به دست ما برساند. جنگ‌ها یک روز و ساعتی آغاز و در روز و ساعتی معین تمام می‌شوند اما دامنه مطالعاتی آن تا قرن‌ها کشیده می‌شود و دنیا این فرصت را برای زنده کردن ادبیات جنگش از دست نمی‌دهد چون به قیمت گرانی پدید می‌آورد.
 
سرهنگی خاطرنشان کرد: پا به پای این که سربازان جنگ پیر می‌شوندادبیات جنگ آنها را جوان نگه می‌دارد تا از درس‌های درون کتاب برای حل مشکلات جامعه استفاده کند.

ارسال نظرات