بسیاری از مردم زندگی‌شان بدون یارانه دچار اختلال اساسی می‌شود دولت در این طرح با حذف بیش از 30 میلیون نفر یارانه‌بگیر قاعدتا باید برای حذف دهک‌ها شاخصی تعریف کند، توقع بر این بوده طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها صرفا نسبت به حذف یارانه‌های پردرآمدها اقدام کند و به نحوی عمل کنند نیازمندان به دریافت یارانه در پروسه حذف نشوند.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۱۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هادی ابراهیمی در گفتگویی اظهار کرد: بر خودم فرض می‌دانم از نقش تعیین‌کننده و تاثیرگذار نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی که هر کدام از اثرگذاران مجلس هستند تشکر کنم به‌ویژه از یوسف‌نژاد و یوسفیان‌ملا که عضو کمیسیون تلفیق مجلس هستند.

وی با بیان اینکه در دلسوزی، پیگیری و نوع نگاه کارشناسی آنان به مباحث تخصصی کشور به ویژه بودجه ذره‌ای تردید ندارم، اضافه کرد: بعد از انتصاب بودجه با ایشان تماس گرفتم جنابعالی چه عضو هیات رئیسه مجلس و چه در کمیسیون باشید همیشه تاثیرگذار بودید و یاعث افتخار ما مازندرانی‌ها هستید و رئیس مجلس شورای اسلامی بارها به این حقیر گفتند که تراز نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی بالاست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آقایان یوسف‌نژاد و یوسفیان‌ملا این گفت‌وگوی حقیر دال بر تضعیف موقعیت نمایندگی شما بزرگواران نیست، افزود: کمیسیون تلفیق همان‌گونه از نامش مشخص است، کمیسیونی است که در نتیجه کار کمیسیون‌های تخصصی روی هم ریخته شده و تصمیم نهایی گرفته می‌شود، شما بزرگواران مستحضرید این روزها در شبکه‌های اجتماعی با توجه به سرعت تحولات و تفسیرها لایحه بودجه کشور به بحث روز مردم در تلگرام‌ها و به کف خیابان‌ها و داخل منازل محیط‌های علمی و دانشگاهی کشیده شده است.

ابراهیمی با طرح این سؤوالات اینکه سهم هر ایرانی از نفت در بودجه نفت به چه میزان است؟ اینکه آیا بودجه 97 برای ایجاد اشتغال و تولید ملی معجزه می‌کند؟ اینکه هر ایرانی چه میزان باید مالیات بپردازد؟ اینکه آیا با افزایش حامل‌های انرژی دستمزدها هم بالا خواهد رفت؟ اینکه نحوه برخورد کمیسیون تلفیق با لایه‌های پنهان بودجه سال آینده به چه شکل خواهد بود؟ مزایا و محدودیت‌های بودجه 97 برای بازار سرمایه به چه شکلی خواهد بود، تصریح کرد: از مهم‌ترین مباحثی است که مردم شریف ایران از کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی مطالبه خواهند کرد ، این است که  بودجه نماد و مبنای تفکر اقتصادی یک دولت است، اولویت‌ها و سیاست‌گذاری‌های دولت را نشان می‌دهد به همین دلیل حساسیت مردم نسبت به آن امری عقلانی است اگر بودجه سال آینده تداوم وضع موجود اقتصادی باشد عملا دولت باز گفتار درمانی کرده است.

وی یادآور شد: به‌عنوان نمونه دولت برای سال آینده حدود 128 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده است در حالی‌که رشد درآمدهای مالیاتی ثبت شده برای امسال تا پایان 6 ماهه عملکرد بودجه نشان می‌دهد تنها 43 هزار میلیارد تومان محقق شده است که به نصف آن هم نمی‌رسد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار کرد: دوم اینکه افزایش مالیات در این لایحه تیر خلاص به تولید است من از جنابعالی تقدیر و تشکر می‌کنم شما اشاره کردید بودجه 97 نباید معیشت مردم را تهدید کند اما فراموش نکنیم بسیاری از مردم زندگی‌اشان بدون یارانه دچار اختلال اساسی می‌شود دولت در این طرح با حذف بیش از 30 میلیون نفر یارانه‌بگیر قاعدتا باید برای حذف دهک‌ها شاخصی وجود داشته باشد توقع بر این بوده طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها صرفا نسبت به حذف یارانه‌های پردرآمدها اقدام کند و به نحوی عمل کنند نیازمندان به دریافت یارانه در پروسه حذف نشوند.

ابراهیمی با اعلام اینکه آقایان کاهش 80 درصدی بودجه قرآنی کشور و بی‌توجهی دولت به اقتصاد فرهنگ و حمله به بودجه برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی در کنار ولخرجی‌های برخی از نهادهای دولتی موضوعی نیست که به آسانی فراموش شود، بیان کرد: مثلا آقایان پیش‌بینی کردند برای سال آینده تعداد جلسات مربوط به اداره امور هیأت دولت 270 جلسه باشد براساس لایحه پیشنهادی دولت اعتبار 10 میلیارد تومانی برای آن پیش‌بینی شده است یا مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بنا شد 30 نشست را در بخش‌های مختلف سال آینده برگزار کند که برای هر نشست 113میلیون تومان درمجموع بیش از 3میلیارد تومان اعداد اعلام شده است یا برای تهیه 25 گزارش درباره سیاست‌های مربوط به جهانی شدن مرکز استراتژیک ریاست جمهوری 3.5 میلیارد تومان بودجه می‌گیرد یا معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بنا است برای هر جلسه 40 میلیون تومان حق‌الزحمه به اعضای جلسه داده شود اینکه این جلسات برای چیست و ماحصل و خروجی آن برای مردم چه خواهد بود باید در کمیسیون تلفیق بودجه که شما نمایندگان دردآشنای ملت در آن حضور دارید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه آقایان یوسف‌نژاد و یوسفیان‌ملا نباید بگذارید فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی کشور قربانی جنجال‌های رسانه‌ای شود، گفت: حوادث تلخی که این روزها در برخی از شهرهای کشور واقع شده است متاثر از برخی مطالبات بحق مردم است البته حساب مردم معترض از عناصر ضدانقلاب، فتنه‌گران داخلی و خارجی کاملا جدا است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه مردم معتقدند که باید با اخلال‌گران برخورد جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: دخالت‌های بیجای ترامپ که می‌شود گفت او بیماری اتیسم دارد، حرکت‌های تکراری، پاسخ‌های غیرمعمول او در شبکه‌های توییتری برای اغتشاش در کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست.

ابراهیمی با اعلام اینکه مدتی است که صدای اعتراض به تنگی معیشت و فساد اقتصادی و نادیده انگاشتن حقوق ملت توسط برخی متخلفان دولتی و اقتصادی بلند شده است، گفت:  باید مطالبات مردم را شنید و حساب مردم را از معاندان و مقرضان جدا کرد، ما تردیدی نداریم دشمن به دنبال برهم زدن ثبات در داخل کشورمان است امروز دشمن به این نتیجه رسیده که با ایجاد اغتشاش و بدبینی نسبت به نظام در ایران جنگ داخلی راه بیندازد و آن را باید از حساب مردم جدا کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها