مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

رویداد تبریز 2018 فرصت تجلی عکس رضوی برای گردشگری مذهبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست اعضای شورای سیاستگزاری جشنواره سراسری عکس رضوی، گفت:‌ رویداد تبریز ٢٠١٨ که در آن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام مطرح است، فرصت مناسبی برای تجلی این جشنواره در بین گردشگران جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۹۷۰۱۶۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور با اشاره به تدارک برنامه‌های مختلف در افق تبریز ٢٠١٨ اظهار کرد: با توجه به پیشتازی فرهنگی شهر تبریز، مدیران و مجریان جشنواره سراسری عکس رضوی باید با استفاده از تجربه گرانسنگ هفت دوره پیشین، هشتمین دور برگزاری را در یک سطح مطلوب و ارتقا یافته مورد توجه قرار دهند.

وی افزود:‌ جشنواره سراسری عکس رضوی با توجه به فرهنگ غنی مردم ایران توانسته جایگاه مقبولی در بین هنرمندان داشته باشد و پس از هفت دوره برگزاری، امروز به جایگاه مناسبی در تقویم فرهنگی کشور دست یافته و به یک رویداد مهم و سالانه هنری تبدیل شود.

محمدپور در ادامه با اشاره ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی و تبریز ابراز کرد: آذربایجان‌شرقی مجموعه گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری است و در طول تاریخ مورد توجه گردشگران بوده و قطعاً می‌توان به بهانه تبریز ٢٠١٨ این جشنواره را در سطحی شایسته و درخور برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه جشنواره عکس رضوی برکات فراوانی برای استان و جامعه هنری دارد، تصریح کرد: با توجه به زیرساختهای هنر عکاسی در استان امیدواریم سال به سال شاهد ارتقا و بالندگی بیش از پیش این جشنواره از لحظ ساختاری و محتوایی باشیم به نحوی که جشنواره هم به لحاظ محتوایی پیام های غنی‌تری ارائه و انتقال دهد و هم به لحاظ فنی و ساختاری تاثیر مثبتی بر روی جامعه عکاسی داشته باشد.

محمدپور با اشاره به اینکه این جشنواره فرصت خوبی برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان در این عرصه و نیز امکان ظهور و بروز برای عکاسان توانمند را به وجود می‌آورد، گفت: انجمن هنر عکاسی گامهای مهمی در بحث استعدادیابی از جوانان برداشته، اما ما به این بسنده نمی‌کنیم و معتقدیم در کنار فعالیتهای حرفه‌‌ای فعالیتهای آماتور نیز مورد توجه قرار گرفته و با ایجاد اعتماد به نفس در جوانان تازه‌کار استعدادهای بالقوه بالفعل شوند.

وی بحث داوری را یکی از مهمترین مقوله های جشنواره عنوان کرد و گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا از پتانسیل هنری استان و اساتیدی حوزه‌ی عکاسی استان که از جایگاه فرااستانی و فرامرزی برخرودارند بیشتر بهره ببریم.

وی همچنین خواستار معرفی شاخص‌ها و مولفه‌های تعریف شده برای داوری جشنواره شد و گفت: با معرفی مولفه‌های داوری درواقع نقاط ضعف و قوت شرکت کنندگان در جشنواره مشخص شده و موجب ایجاد انگیزه برای حضور در دوره های بعدیبرای هنرمندان می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار