نیروهای سوری از محورهای «النشابية، حزرما و زريقي» واقع در شرق دمشق، عملیات خود را پس از توقف چند ماهه علیه تروریست‌های جیش‌الاسلام آغاز کردند.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۵۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

خبرگزاری فارس: ازسرگیری عملیات ارتش سوریه علیه «جیش‌الاسلام» در ریف دمشق

 به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج، منابع خبری از آغاز مجدد عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شرق دمشق خبر دادند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که ارتش سوریه این عملیات را علیه ترویستهای «جیش الاسلام» -نزدیک به القاعده- از سه محور آغاز کرده است. این عملیات پس از چند ماه توقف و به صورت غافلگیرکننده ای در بخش «المرج» واقع در غوطه آغاز شده است.

ارتش سوریه از محورهای «النشابیة، حزرما و زریقی» عملیات خود را کلید زده است و «حمزه بیرقدار» سخنگوی رسمی جیش الاسلام نیز اذعان کرد که ارتش سوریه بر خلاف روزهای گذشته یورش را به معنای واقعی کلمه آغاز کرده است.

به گفته بیرقدار، ارتش سوریه در حال بمباران مواضع جیش الاسلام در النشابیه، بیت نایم و حزرما است و از تجهیزات سنگین نیز در عملیات خود استفاده می‌کند.

گفته می‌شود، نیروهای سوری در غوطه شرقی، به ویژه جبهه های  «تل فرزات و حوش الفضائیة» نیز عملیاتی را آغاز کرده اند و مواضع تروریستها را از زمین و هوا بمباران میکنند.

این عملیات  با درگیریهای ارتش سوریه و تروریستها در بخش حمل و نقل ارتش سوریه در منطقه «حرستا» همزمان شده است.

این عملیات در ریف شرقی دمشق پس از آن از سر گرفته شده است که ارتش سوریه موفق شد با محاصره باقی‌مانده گروههای مسلح در ریف غربی، آنان را به تسلیم وا دارد و به ادلب و درعا منتقل کند. 

روز گذشته حدود 300 فرد مسلح به این دو استان منتقل شدند.

ارسال نظرات