آزادی‌خواه با اشاره به جلسه کمیته هنری مجلس با مسئولان جشنواره فیلم فجر:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از کاهش ۵۰ درصد هزینه‌های جشنواره فیلم فجر نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۹۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج، احد آزادی خواه  در تشریح عصر روز (یکشنبه 10 دی ماه) کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی به حضور محمدمهدی حیدریان؛ رئیس سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه‌زاده؛ دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر و علیرضا رضاداد رابط فرهنگی سازمان سینمایی با کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و گفت: مسئولان جشنواره فیلم فجر در نشست امروز گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری جشنواره و نحوه انتخاب فیلم‌ها به اعضای کمیته هنری ارائه کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی مطهری و احمد مازنی نیز به عنوان دیگر اعضای این کمیته در جلسه حضور داشته‌اند، افزود: به گفته مسئولان جشنواره هزینه‌های جشنواره فیلم فجر امسال نسبت به گذشته 50 درصد کاهش یافته و این کاهش هزینه‌ها یکی از نقاط قوت جشنواره امسال است.

وی حضور  تعداد قابل ملاحظه‌ای از فیلم‌های دفاع مقدسی در جشنواره را نقطه قوت دیگر این جشنواره دانست و افزود: به گفته مسئولان بساط فرش قرمز که در  دوره‌های قبل حواشی به همراه داشت و جنجال‌آفرین بود در این دوره از جشنواره برچیده شده است.

این نماینده به پیشنهادات اعضاء کمیته متبوعش به مسئولان جشنواره فیلم  فجر و سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: تعامل بیشتر و ارائه گزارش‌های منظم به کمیسیون و کمیته از جمله این پیشنهادات بود لذا بر سر تعامل‌ دو طرف توافق شد.

رضاداد رابط فرهنگی سازمان سینمایی با کمیسیون فرهنگی شد

آزادی خواه همچنین از نمایش تعدادی از فیلم‌ها از سوی مسئولان جشنواره برای اعضای این کمیته قبل از آغاز جشنواره و معرفی علیرضا رضاداد به عنوان رابط فرهنگی سازمان سینمایی با کمیسیون فرهنگی خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در  این جلسه همچنین نمایندگان در این خصوص اینکه فیلم‌های کمدی بیش از حد خطوط  قرمز را رد می‌کنند، صحبت کردند که این موضوع مورد قبول رئیس سازمان سینمایی قرار گرفت.

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات