نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه با نگاه لیبرالی، اقتصاد و مشکلات این حوزه حل نمی‌شود، گفت: اگر بدنبال حذف فقر در جامعه هستیم باید به اقتصاد نگاه اسلامی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۹۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در دیدار با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اظهار کرد: قوانین ما بر اساس سیستم لیبرالیستی نیست که چنین نگاهی به اقتصاد وجود داشته باشد و حتی نوع سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری اتخاذ کرده‌اند براساس قوانین اسلامی است، اما نوع اجرای این سیاست‌ها و این قوانین در دولت‌ها متفاوت است.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز که به اقتصاد ما ضربه می‌زند قاچاق است و برخورد با قاچاق کالا که به صورت کلان وارد کشور می‌شود، ضروری بوده و بهترین کمک به اقتصاد کشور خواهد بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید زمینه تولید انبوه کالا‌هایی که قرار است به صورت قاچاق از مرز‌ها وارد کشور شود، فراهم شده و با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد و حتی به خارج از کشور صادر شود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه شاید به لحاظ نقدینگی سه برابر رشد داریم، اما مردم با مشکلات مالی روبرو هستند و دلیل اصلی آن تجمیع پول‌ها در یک جا است.

به گفته وی، تا نگاه لیبرالی به اقتصاد اصلاح نشود مشکلات اقتصادی همچنان پابرجاست و تنها راه نجات از وضعیت کنونی، حاکم شدن نگاه اسلامی بر اقتصاد است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان پرداخت زکات مال را از راهکار‌های مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی در هر جامعه‌ای به ویژه جوامع اسلامی دانست و افزود: اغنیا باید با پرداخت زکات مال خود بستر توانمند سازی اقشار نیازمند جامعه را فراهم سازند.

وی گفت: هم اکنون بخل، حرص و فساد اخلاقی بر برخی ثروتمندان حاکم شده و همین امر موجب می‌شود زکات مال خود را پرداخت نکرده و مالشان را در مسیر اسراف و اشرافی‌گری هزینه کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: اگر کسی بتواند خود را از بخل نفس حفظ کند در بخشش مال هم دریغ نمی‌کند و همین امر بستر را برای ایجاد تعادل اجتماعی در جامعه فراهم می‌سازد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: امروز دشمنان به شدت دنبال ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی هستند تا با این روش جامعه را در جاهلیت نگه دارند و جوامع را از درون متلاشی کنند.

وی با بیان اینکه توسعه نباید به قیمت له شدن اقشار کم درآمد جامعه هزینه شود، گفت: باید جدای از توسعه زیرساخت‌ها به بحث حمایت از مردم کم درآمد توجه شود.

آیت الله حسینی‌شاهرودی ایجاد اشتغال بر اساس ظرفیت‌های استان به ویژه در حوزه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این کار موجب کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به توانایی و ظرفیت استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما این است که تنها راه توسعه اشتغال را ایجاد واحد‌های تولیدی بزرگ می‌دانیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: اقدامات نهاد‌هایی مانند کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال قابل تقدیر است و باید این روش‌ها را به عنوان الگو‌های خوب در زمینه اشتغالزایی در جامعه معرفی و ترویج دهیم.

وی افزود: آمریکا یکی از بدهکارترین کشور‌ها در جهان است و حتی به لحاظ نظامی نیز قدرت چندانی ندارد در صورتی که ایران کشوری است که به لحاظ ثروت توانمند است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد رفاه هرچه بیشتر مردم استفاده کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ایران جدای از توانمندی در بحث نظامی، به لحاظ اقتصادی نیز کشوری غنی است، اما مدیریت این ثروت مشکل دارد لذا باید به فرمود:: ه. مقام معظم رهبری، در توزیع این ثروت‌ها اقشار مختلف مردم دیده شود تا همه در یک سطح رفاهی مناسب قرار گیرند و مردم دغدغه معیشت نداشته باشند.

وی در ادامه رسالت نهاد‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) در حمایت و کمک به نیازمندان را بسیار سنگین ارزیابی کرد و گفت: در بحث پرداخت یارانه‌ها نباید به صورت یکسان به همه نگاه شود در این راستا اقشار نیازمند باید به صورت ویژه دیده می‌شدند.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار کرد: مسئولیت‌ها امانت الهی هستند لذا با امانت‌داری درست می‌توانیم از این ظرفیت برای ساختن قیامت خود بهره بگیریم تا فردای قیامت سرزنش نشویم.

۴۵ هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات