خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: باید در فضاهای مجازی نسبت به زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی همواره اخلاق دینی را حفظ کرده و آثار مخرب استفاده از فضای مجازی را به حداقل برسانیم.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۹۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

مرتضی نادری کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون نقش فضای مجازی و آثار مثبت و منفی آن در زندگی اظهار کرد: فضای مجازی بسته به نوع استفاده می‌تواند آثار مثبت و یا منفی متعددی را با خود به همراه داشته باشد.
وی در خصوص ابعاد مثبت استفاده از فضاهای مجازی تبیین کرد: اگر ما فضای مجازی را فرصتی برای دریافت، انتقال و به اشتراک‌گذاشتن پیام‌ها و مطالب علمی، مذهبی و دینی بدانیم و در این راستا از آن استفاده کنیم یقینا بسیار مفید خواهد بود.
نادری ادامه داد: هدر رفتن وقت، تضعیف علم، ایمان، دین و تقوا در میان اعضای جامعه برخی از آسیب‌های استفاده نابجا از فضاهای مجازی است که باید بدان توجه شود.
این کارشناس تصریح کرد: بخش دوم آسیب‌های فضای مجازی شامل خانواده‌ها است و دورشدن اعضای خانواده از یکدیگر، فروپاشی خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق را می‌توان از دیگر آثار مخرب استفاده نابجا از فضاهای مجازی عنوان کرد.
وی مطرح کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از آثار مثبت استفاده از فضای مجازی و به حداقل رساندن آسیب‌های آن در جامعه خود افراد جامعه نقش بسیار موثری را داشته و باید استفاده از آن را کنترل کرده و در مقابل مسئولین نیز باید فرهنگسازی مناسب با این موضوع را در جامعه نهادینه کنند.
این کارشناس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ابراز داشت: امروز برخی افراد با تهمت و لجن‌پراکنی در جامعه و به ویژه در فضاهای مجازی درصددند تا فضای جامعه را آشوب و ناآرام کنند لذا باید هوشیار بود.
نادری در ادامه ضمن اشاره به وضعیت آشفته اقتصادی کشور در روزهای اخیر تشریح کرد: امروز بعضی از افراد با سوءاستفاده از گرانی و وضعیت بد اقتصادی کشور به دنبال زیرسوال برردن پشتوانه نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در فضاهای مجازی هستند لذا باید نسبت به این گونه اقدامات آگاه بوده و جلوی شایعه‌پراکنی را در کشور بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: باید در فضاهای مجازی نسبت به زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی همواره اخلاق دینی را حفظ کرده و آثار مخرب استفاده از فضای مجازی را به حداقل برسانیم.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها