معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

ضرورت حمایت از اردوهای راهیان نور دانش آموزی

کفاش گفت: سفرهای راهیان نور باعث آشناشدن نسل امروز با رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدای دوران دفاع مقدس می شود و نیاز است که از این طرح، حمایت ویژه ای صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۰۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حمید رضا کفاش معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سفرهای راهیان انور باعث آشناشدن نسل امروز با رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدای دوران دفاع مقدس می شود و نیاز است که از این طرح، حمایت ویژه ای صورت بگیرد، گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور یک نقطه قوت در معرفی ابعاد دفاع مقدس برای نسل های امروزی است؛ یادآوری دوران دفاع مقدس، زنده کردن یاد شهدا و … در اردوهای راهیان نور محقق می شود و نقطه ضعفی ندارد، اما باید گفت که بازسازی یادمان های دفاع مقدس و زیبا و جذاب کردن آنها باعث جذب بیشتر علاقمندان به حوزه راهیان نور می شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان با سفر به اردوهای راهیان نور و بازدید از کربلاهای ایران که روزگاری محل حماسه و ایثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بوده است، خاطرات و آثار هنری خودشان را از آنچه که دیده و شنیده اند به این جشنواره ارسال می کنند و مسئولان دبیرخانه از آنها رضایت دارند و امیدوارم تعداد آثار ادبی و هنری دانش آموزان وسعت بیشتری به خود بگیرد.

معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین وظایف مسئولان فرهنگی کشور است، تاکید کدر: سفرهای راهیان نور دانش آموزی باعث تشویق دانش آموزان می شود تا نسبت به مقوله دفاع مقدس، اطلاعات بیشتری را کسب نمایند.

کفاش در پایان افزود: دانش آموزان به عنوان تاثیرگذارترین قشر بر روی خانواده ها هستند و حضور آنها در سرزمین های نور، باعث تشویق خانواده ها برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می شود.

ارسال نظرات