فرمانده سپاه ناحیه کاشمر تاکید کرد: بسیاری از ما به مشکلات اقتصادی مانند گرانی و بیکاری انتقاد داریم، ولی باید از مسیر‌های قانونی باشد
کد خبر: ۸۹۶۹۷۱۰
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدارعلیرضا سازگار همزمان با نماز مغرب و عشاء در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه در محل زیارتگاه امامزاده سیدحمزه (ع) کاشمر گفت: فتنه یعنی شعار‌های به حقی که با محتوای کاملاً باطل بیان می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد هنوز فتنه ۸۸ را درک نکرده‌اند و باور ندارند و این افراد را نمی‌توان مستضعف فکری دانست چرا که با این همه امکانات اطلاع‌رسانی در این دوران دیگر ما کسی به عنوان مستضعف فکری نداریم.

فرمانده سپاه کاشمر تأکید کرد: بر اساس روایات همه به فتنه و آزمایش مبتلا می‌شوند لذا باید دعا کنیم که با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت (ع) از درون فتنه سالم بیرون بیاییم و این در حالی است که مشاهده می‌کنیم افرادی که در سال ۸۸ مردودین فتنه و ساکتین فتنه بودند و تا امروز هم هستند هنوز دم بر نمی‌آورند و لذا شاخص در فتنه‌ها، ولی امر مسلمین است.

وی افزود: ما باید در فتنه‌ها نقش عمار را داشته باشیم که در جنگ صفین در برابر یک جبهه بزرگ، نقش روشنگری داشت و هر جا شبهه‌ای پیش می‌آمد خودش را می‌رساند و شبهه‌ها را برطرف می‌کرد و لذا امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند أین عمار؟! و ایشان خودشان می‌فرمایند من صحنه صف آرایی دشمن را و دندان‌های با غیض به هم فشرده را می‌بینم، ولی چه کنم که برخی نمی‌بینند و به همین دلیل بود که برخی خواص ساکت ماندند در صورتی که اگر موضع‌گیری می‌کردند جلوی فتنه گرفته می‌شد.

سازگار خاطرنشان کرد: همه باید به دنبال کسب بصیرت باشیم و بدانیم که بصیرت چیزی نیست که یک شبه به وجود آید و همین عدم بصیرت بود که باعث شد ۵۰ سال پس از پیامبر اسلام (ص) سر فرزندش را از تن جدا کنند و آن چیزی که در این ۱۴۰۰ سال بر پیکره اسلام ضربه وارد کرده است عدم بصیرت بوده است و این مهیا نمی‌شود مگر اینکه چشم به آموزه‌های ولایت داشته باشیم.

فرمانده سپاه کاشمر با تأکید بر تسلیم در برابر قانون گفت: یکی از حربه‌های دشمن این است که مردم را به نظام بدبین کنند و لذا هر چه رهبر معظم انقلاب فرمودند که به قانون تمکین کنید قبول نکردند و کار به جایی رسید که رهبر انقلاب فرمودند: فتنه ۸۸، کشور و نظام را تا لب پرتگاه برد در صورتی که در هشت سال جنگ تحمیلی چنین چیزی گفته نشده بود.

سازگار ادامه داد: هدف اول فتنه به تصریح آمریکا و اسراییل براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و از ابتدای انقلاب، رؤسای جمهور آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه در یک هدف یعنی براندازی نظام اسلامی مشترک بودند.

وی گفت: هدف دوم فتنه، استحاله نظام بود یعنی صورت نظام باشد، ولی سیرت نظام، اسلامی نباشد که نمونه آن را در ترکیه می‌بینیم که ۹۹ درصدش مسلمان است، ولی آمریکا به آن‌ها کاری ندارد، چون اسلام سکولار را دارند و یا اسلام خنثی مثل پاکستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس است که آمریکا کاری به آن‌ها ندارد، ولی اسلامی که هم صورت داشته باشد و هم سیرت، اسلام ناب محمدی است که آمریکا با آن سر جنگ دارد.

فرمانده سپاه کاشمر افزود: هدف سوم فتنه این بود که اگر نتوانستند نظام را سرنگون کنند حداقل کسانی را بیاورند روی کار که نفوذپذیر باشند و اولویت‌های نظام را جابجا کنند.

سازگار خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی انقلاب اسلامی ما را واکسینه کرد و توطئه‌های دشمن را خواباند و همچنین نشان داد که دست غیب الهی به کمک نظام آمد و البته این باعث نمی‌شود که ما فعالیت خود را انجام ندهیم و همچنین این مسائل، اهمیت داشتن ارزش‌های دینی را برای مردم ما روشن کرد و لذا وقتی به اهل بیت در روز عاشورا توهین شد مردم تحمل نکردند و به صحنه آمدند ضمن اینکه وحدت ملت ما را به نمایش گذاشت و محاسبات دشمن را بر هم زد.

فرمانده سپاه کاشمر در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به گلایه‌های مردمی از مشکلات اقتصادی گفت: مشکل اصلی ما در کشور و به ویژه در شهرستان کاشمر اشتغال است و درست است مشکلات دیگری مانند جاده کاشمر به شادمهر وجود دارد، ولی باید بدانیم که امروز آنچه برای ما اهمیت دارد موضوع اشتغال است و امروز مثلاٌ کارخانه روغن فرآیند کاشمر که تعطیل است اگر فعال باشد می‌تواند برای ۲۱۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث شده است ما با مشکلات اقتصادی مواجه باشیم این است که اولاٌ برخی کالا‌ها با کیفیت مناسب تولید نمی‌شود و از دیگر سو ما هم کالای داخلی نمی‌خریم لذا باید به توصیه رهبر انقلاب عمل کرده و با تحریم کالای خارجی به ایجاد اشتغال در کشور کمک کنیم ضمن اینکه ما اگر می‌خواهیم اشتغال مولد و پایدار داشته باشیم باید جلوی قاچاق گرفته شود در صورتی که متأسفانه میزان قاچاق را ۴۰ میلیارد دلار ذکر کرده‌اند.

سازگار میدان دادن به جوانان، حذف دلار از مبادلات ارزی و مبارزه مستمر و بدون تبعیض با فساد را از دیگر راهکار‌های حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و در مورد فضای مجازی اظهار داشت: ما با فیلتر شبکه‌های اجتماعی موافق نیستیم، اما باید مدیریت شود که جوان ما به هر کانال ضداخلاقی دسترسی نداشته باشد و این موضوعی است که در خود کشور‌های غربی هم وجود دارد و در حالی که آن‌ها بسیاری از کالا‌ها را برای ما تحریم کرده‌اند، اما گوشی تلفن همراه تحریم نیست!

فرمانده سپاه کاشمر با اشاره به تحرکات چند روز اخیر و تجمعات غیرقانونی گفت: توصیه ما به کسانی که به دنبال بر هم زدن نظم جامعه هستند این است که این کاری که شما می‌کنید بازی در زمین دشمن است لذا باید حواستان باشد که دشمن شادکن نشویم و حرکت دشمن را متوجه شویم به عنوان مثال در همین حرکتی که چند نفر در خیابان‌ها به راه انداختند مریم رجوی سرکرده منافقین پیام داد و تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از ما به مشکلات اقتصادی مانند گرانی و بیکاری انتقاد داریم، ولی باید از مسیر‌های قانونی باشد لذا انتقاد سازنده آری، اما تخریب هرگز، بنابراین امروز اگر ما داخل خیابان و بازار راه افتادیم عده‌ای هم برای سوءاستفاده وارد می‌شوند و فضایی مانند فتنه ۸۸ ایجاد می‌شود بنابراین باید به قانون تمکین و از مسئولان هم مطالبه کرد.

سازگار گفت: انقلاب اسلامی مرهون خون هزاران شهید و بلکه صد‌ها هزار شهید است و ما ابن انقلاب را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که بخواهیم به سادگی از دست بدهیم لذا نباید فریب فضا‌های مجازی را خورد و ما به این افرادی که خود را به خواب زده‌اند و برخی از آن‌ها هم غرض دارند هشدار می‌دهیم که تا کنون نظام با شما تسامح کرده است، اما اگر بخواهند به اقدام غیرقانونی خود ادامه دهند نیرو‌های امنیتی و خود مردم با این افراد برخورد خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها