243 خانواده دارای دو یا چند معلول شهرری نیاز به امکانات توانبخشی و ورزشی دارند

خبرگزاری بسیج: مدیر انجمن حمایت از معلولان ری(احمر) از نگهداری 600 مددجوی معلول در خانه مشق جهان آرا خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۷۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منیرالسادات سیدی، در همایش تجلیل از خیرین و حامیان معلولان ذهنی شهرستان ری گفت: بیش از 600 معلول ذهنی مبتلا به سندروم داون، CP ، PKU ، هوشبر مرزی دیرآموز یا کندآموز، اوتیسم و ... در این مرکز نگهداری می شود که با توجه به اینکه خانواده های آنان از طبقه پایین جامعه هستند نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند.

وی اذعان کرد: 243 عضو دارای دو معلول یا چند معلول هستند که برای این افراد فضای کافی و امکانات مناسب برای برنامه ریزی در زمینه های توانبخشی، رفاهی و ورزشی وجود ندارد.

سیدی، عمده ترین مشکلات این معلولان را نبود آموزش و وسایل کمک توانبخشی اعلام کرد و گفت: هزینه های توانبخشی بسیار زیاد است و پرداخت این هزینه ها در توان خانواده هایی که اغلب از قشر ضعیف و کارگر جامعه هستند، نیست. تعدادی از این افراد زیر نظر بهزیستی هستند و تعدادی هم از همین کمترین امکانات محروم هستند.

مدیر انجمن حمایت از معلولان ری، افزود: در حال حاضر در ساختمانی که در اختیار داریم، حمایت های مختلف در بخش مددکاری، حمایتی، دارویی، درمانی و کارآفرینی انجام می شود و مادران دارای فرزندان معلول را در این مرکز اشتغال دارند و برای آنها کارآفرینی کرده ایم که اقدام به تهیه و بسته بندی محصولات غذایی برای بیمارستانها و سایر مراکز می کنند اما برای حمایت بیشتر از آنان نیاز به همت جمعی و حضور بیشتر خیرین و حامیان داریم.

 

 

ارسال نظرات