به همت مدیریت سرای محله شهادت صورت گرفت؛
خبرگزاری بسیج: همایش تجلیل از خیرین و حامیان معلولان ذهنی شهرستان ری با همکاری انجمن حمایت از معلولان ری( احمر) و مدیریت سرای محله شهادت برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۷۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ علی رضا قدیری مدیر سرای محله شهادت با اشاره به مظلومیت قشر معلول، گفت: این مظلومیت در معلولان ذهنی خیلی بیشتر از سایر معلولان مشهود است چرا که این عزیزان زبانی برای بیان مشکلات، دردها و دفاع از خود ندارند و اگر سازمان های مردم نهاد وارد عرصه نمی شدند شاهد محرومیت های بیش از پیش آنان بودیم.

نماینده NGO های منطقه 20، خاطرنشان کرد: این معلولان قبلا در محله باروت کوبی مستقر بودند که متاسفانه آنها را از این مکان تخلیه و به خانه مشق جهان آرا درمحله کبریت سازی منتقل کردند که با توجه به پراکندگی محل سکونت مددجویان و وضعیت نامساعد مالی خانواده ها، رفت و آمد به این محل برای آنها مشکل است؛ به همین خاطر دوستان هنرمند ما هر هفته در روزهای یکشنبه و سه شنبه وسیله رفت و آمد این معلولان را تامین می کنند و با حضور اساتید در محل خانه مشق جهان آرا به طور رایگان اقدام به آموزش موسیقی این توانخواهان می کنیم.

این استاد پیشکسوت موسیقی اظهار داشت: بسیاری از این معلولان حتی قادر به تکلم نبوده اند اما با موسیقی درمانی از سوی هنرمندان داوطلب کانون فرهنگی نیک اندیشان فخر آفرین و القای ریتم و اشعار موزون، پیشرفت های قابل توجهی داشته اند که در حال حاضر دو گروه سرود معلولان ذهنی (احمر) تشکیل شده و در مراسم مختلف به اجرای برنامه می پردازند و هنرنمایی می کنند. همچنین کلاس های آموزش نقاشی، نمایش، هنرهای تجسمی، سفال کاری و ... با کمک حامیان داوطلب برای این عزیزان برگزار می کنیم که امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت آنها باشیم.

 قدیری، با تاکید بر اینکه این معلولان آموزش پذیر هستند، گفت: برای خانواده هایی که فرزند معلول دارند و سن برخی از آنها بالای 30 سال است و تاکنون قادر به صحبت کردن نبوده اند، خواندن سرود یک معجزه است که این موضوع نشان می دهد اگر کارها را به بخش خصوصی متخصص بسپاریم با کمترین هزینه شاهد موفقیت های بزرگ و چشمگیری خواهیم بود. چون عده ای از این معلولان موفق به کسب مدرک دیپلم نیز در مدارس خاص و استثنایی شده اند اما در مراحل بعدی متاسفانه مورد حمایت قرار نگرفته و به حال خود رها شده اند.

 در پایان این مراسم از خیرین نیک اندیشی که از لحاظ مالی و معنوی معلولان ذهنی (احمر) را حمایت می کنند با اهدای لوح تقدیر و تندیس (احمر) تجلیل به عمل آمد. لازم به ذکر است که طراحی و ساخت تندیس های این همایش نیز به همت انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ری صورت گرفته است. 

 در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردهای معلولان ذهنی و غرفه های اشنایی با انواع معلولیت ها برپا شد؛ همچنین گروه سرود فرشتگان احمر، متشکل از معلولان مددجوی این انجمن سرودی را که در مدت 3 ماه زیر نظر اساتید موسیقی کانون فرهنگی نیک اندیشان فخر آفرین فرا گرفته بودند، اجرا کردند.

 

 

 

 

ارسال نظرات