اختلالات روانپزشكي، ثمره شوم مصرف الكل

الكل، عوارض جسمي و اضطرابي و اجتماعي و روحي شديدي به همراه خود مي آورد.

کد خبر: ۸۹۶۹۶۲۷
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج نیوز، فیروزه جعفري، روانپزشک، در گفت و گو با برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه عوارض الكل در حوزه سلامت روان در همه کشورها بسيار شايع است، گفت: قطعاً رنج سلامت روان پس از مصرف الکل، بسیار بيشتر از سلامت جسم است. فردي كه افسرده است و نمي تواند كاري بكند مورد بی توجهی اطرافیانش قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماع با فرد بيمار همدلي نمي شود، ادامه داد: تلاش اين است كه در حوزه اختلالات روانپزشكي، نخست به سلامت روان و اجتماع بپردازيم . این روانپزشک در ادامه به الكل و تاثیر آن بر اختلالات روانپزشكي اشاره و بیان کرد: مصرف مواد، موجب بروز اختلالات روانپزشكي متعددی می شود كه مهم ترينشان مصرف الكل است .

وی با بیان اینکه الكل باعث ایجاد همه اختلالات روانپزشكي مي شود، تصریح کرد: الكل، هم عوارض جسمي و هم عوارض اضطرابي و اجتماعي و روحي شديدي به همراه خود مي آورد .

جعفری، ادامه داد: فردي كه شيشه و الكل مصرف می کند دچار پرخاشگري می شود. بايد طبق قانون با فرد برخورد شود. اين بیماران، تصميم و اراده خودشان در كارشان دخيل است .

جعفری، در پایان اظهارداشت: مردم بايد بخواهند كه دچار اين مشكل نشوند و الكل مصرف نکنند. واکنش فرد الكلی، با تاخير همراه مي شود و اين رفتارها قابل پيش بيني است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات