خبرهای داغ:
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: تفاهم نامه ی سه جانبه ای بین سازمان اقتصادی رضوی، سازمان بسیج سازندگی استان و تعاونی شترمرغ داران افق آینده کویر سربیشه منعقد شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۹۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

هنری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: با توجه به تعدد کارگاه های پرورش شترمرغ در استان و به خصوص سربیشه تفاهم نامه ی سه جانبه ای بین سازمان اقتصادی رضوی، سازمان بسیج سازندگی استان و تعاونی شترمرغ داران افق آینده کویر سربیشه منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه پیرامون همکاری، مشارکت و سرمایه­گذاری برای احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری زنجیره پرورش شترمرغ با ظرفیت 5 هزار قطعه شترمرغ پرواری و یک واحد مادر به ظرفیت ۵۰ خانواده و یک واحد کشتارگاه صنعتی به ظرفیت تقریبی کشتار ۵۰ قطعه در سربیشه به منظور تولید گوشت و محصولات جانبی شترمرغ منعقد شده است.

سرپرست بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه سازمان بسیج سازندگی در شناسایی، انتخاب و معرفی بهره برداران با اولویت فارغ­التحصیلان دانشگاهی جویای کار، همکاری در مراحل ساخت و بهره‌برداری در بحث ظرفیت­های فنی و اجرایی و تسهیل‌گری و پیگیری ارتباطات تعاونی با دولت و استانداری را بر عهده دارد.

هنری تصریح کرد: سازمان اقتصادی رضوی تهیه طرح توجیهی زنجیره محصولات شترمرغ و همچنین تهیه نقشه­ ها و تاییدیه­ های لازم از مراجع ذی صلاح، تأمین اعتبار مورد نیاز اجرایی زیر ساخت­ها تا سقف۲۰درصد، ارائه دانش فنی در تمامی مراحل، تامین نهاده های مورد نیاز بهره برداران، پیگیری تخصیص تسهیلات بانکی مور نیاز طرح و بازار یابی محصولات تولیدی بهره برداران و عرضه با برند رضوی را پیگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تعاونی مذکور نیز زمین و آب و برق مورد نیاز اجرای طرح به میزان ۴۰ هکتار و اخذ مجوزهای قانونی مربوطه و افزودن اعضای تعاونی با همکاری بسیج سازندگی را عهده‌دار است.

سرپرست بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در این خصوص پیگیری و مکاتبات لازم با استاندار محترم و مدیر کل جهاد کشاورزی انجام گرفته که با مساعدت استانداری در موضوع تامین زمین و مجوزها تاثیر گسترده ای در ایجاد اشتغال پایدار در استان و حمایت از کارگاه های پرورش شترمرغ در سطح استان خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها