مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

اعزام داوطلب هلال‌احمر استان در صورت نیاز به کمک‌رسانی به مناطق بحرانی

در صورت استمرار نیاز به کمک‌رسانی، جوانان داوطلب هلال‌احمر استان زنجان در قالب تیم‌های استانی به مناطق بحرانی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۴۰
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش آلام بشری هنگام وقوع زلزله، موضوعی است که در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر استان زنجان جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان توانسته است پس از اطلاع از وقوع حوادث، خیلی سریع و در کمترین زمان نسبت به اعزام تیم‌های متخصص به محل‌های آسیب‌دیده اقدام کند و این جای تقدیر دارد.

میرزایی افزود: در صورت استمرار نیاز به کمک‌رسانی، جوانان داوطلب هلال‌احمر استان زنجان در قالب تیم‌های استانی به مناطق بحرانی اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که امدادگران هلال‌احمر زنجان، در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل در داخل و خارج از کشور، از آمادگی لازم برای اعزام به مناطق دیگر برخوردارند، اظهارداشت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در سرپل ذهاب، 33 نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به منطقه اعزام شدند و عملیات آواربرداری و نجات را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: در طرح ملی خادم که آموزش‌های همگانی برای مقابله با حوادث را شامل می‌شود، میزان آمادگی خانوارها با 51 شاخص از جمله وجود کیف اضطرار در خانواده، اطلاع از نقشه اضطرار در خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود فرد آموزش‌دیده در خانواده، همچنین میزان آگاهی نسبت به اجرای ایمنی و سازه‌ای ساختمان سنجیده می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار