برگزاری سلسله گارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت طب سنتی

سلسله گارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت طب سنتی و زندگی سالم با حضور خانواده‌های پاسداران سپاه بیت المقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۱۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سلسله گارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت طب سنتی در طرح آگاه سازی خانواده‌ها با رویکرد طب اسلامی که به همت حوزه فرهنگی خانواده سپاه بیت المقدس و با حضور دکتر جعفر زاده از اساتید برجسته کشوری در طب سنتی در شهرک شهید کاظمی برای خانواده‌های پاسدار برگزار شد.

جعفر زاده با اشاره به انواع رشته‌ها در حوزه طب گفت: طب قرآنی، اسلامی، سنتی و ایرانی جزئی از انواع طب هستند.

وی افزود: بیمار شدن در قاموس دین انواع گوناگونی دارد که برخی از آن‌ها مربوط به عوامل تغذیه‌ای و مادی است که در جهان وجود دارد و براثر افراط و تفریط در به کار بردن آن‌ها برخی مردم به برخی بیماری‌ها دچار می‌شوند که به وسیله دارو‌های شیمیایی یا دارو‌های سنتی و گیاهی به درمان خویش می‌پردازند.


متخصص طب سنتی تصریح کرد: دین اسلام نسبت به سلامت انسان‌ها اهمیت زیادی قائل است؛ چراکه جسم سالم است که انسان را می‌تواند در مسیر بندگی خدا و انجام وظایف یاری دهد.

جعفر زاده با اشاره به اینکه طب سنتی و نوین باید بدون اغراض شخصی و علمی به کمک همدیگر بیایند، ادامه داد: در سال‌های اخیر مقابله عظیمی بین دو طب سنتی و نوین ایجاد شده به طوری که این دو علم قضاوت‌های زیادی نسبت به یکدیگر دارند.

وی افزود: طب سنتی باید به عنوان یک میراث تقویت شود چراکه اساس طب سنتی ایرانی- اسلامی بر ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها است.

در ادامه این مراسم سرهنگ فرامرزی مسئول فرهنگی خانواده سپاه بیت المقدس استان با بیان اینکه این گارگاه با استقبال خوب خانواده‌ها برگزار شد افزود:این گارگاه در خصوص اهمیت نقش دارو‌های گیاهی و سنتی به صورت پرسش و پاسخ به مدت دو جلسه با حضور ۲۰۰ نفر از خواهران برگزار شد.

وی در ادامه اظهار داشت:این گارگاه با هدف رویکرد خانواده‌ها به طب سنتی و ترویج غذا‌های سالم سنتی و جلوگیری از بیماری‌ها و عدم استفاده از غذا‌های فست فود و غیر ارگانیک بوده است.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات