ایمان عموئی: نهم دی در تاریخ ثبت شد ولی مهم این است که ما چگونه می توانیم برای نسل های آینده آن را تبیین کنیم، وظیفه ما برای اتتقال مفاهیم نهم دی در میان نسل های بعد این است که مانند حضرت زینب (س) که حوادث عاشورا را روشنگری کرد، ما نیز باید آن را الگو قرار دهیم.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۸۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ایمان عموئی در مراسم گرامی داشت سالروز حماسه ۹ دی در حوزه علمیه المهدی رامسر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: اگر نهم دی و یا ۲۲ بهمن و یا روز قدسی وجود دارد، برای این است تا عیار خود را بسنجیم.

وی افزود: اینکه مراسم عاشورا را هر سال تکرار می کنیم، برای این است تا خود را بسنجیم که آیا وضعیت فعلی ما با آن زمان چگونه است زیرا تاریخ تکرار می شود و این ما هستیم که باید از تاریخ عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه افرادی که نفاق دارند تلکیفشان مشخص است چون محاسبه ی درستی ندارند یادآور شد: از سخنرانی ششم دی ماه رهبر انقلاب، همه ما باید عبرت بگیریم و در مسیر تعالی نظام اسلامی از این بیانات به نحو احسن استفاده کنیم.

سخنران مراسم نشست بصیرتی و سیاسی حوزه علمیه المهدی رامسر تصریح کرد: میر حسین موسوی پس از پایان نخست وزیری پست سیاسی نداشت چون در وجودش نفاق وجود داشت و این نفاق را در فتنه ۸۸ نشان داد.

وی تاکید کرد: نهم دی در تاریخ ثبت شد ولی مهم این است که ما چگونه می توانیم برای نسل های آینده آن را تبیین کنیم، وظیفه ما برای اتتقال مفاهیم نهم دی در میان نسل های بعد این است که مانند حضرت زینب (س) که حوادث عاشورا را روشنگری کرد، ما نیز باید آن را الگو قرار دهیم.

عموئی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیازمند عمارهایی است که روشنگری کنند اظهار کرد: برخی ها می آیند مسائل سطحی رژیم گذشته را با خدمات مختلف جمهوری اسلامی تطبیق می دهند که اینها نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

وی با تشریح حوادث فتنه 88 گفت: در ۲۲ خرداد ۸۸ در ساعت ۸ غروب یکی نامزدها خود را پیروز انتخابات اعلام می کند و متاسفانه اولین نفری که به موسوی تبریک می گوید رییس مجلس شورای اسلامی بود که جای تاسف است.

وی تصریح کرد: واژه تقلب را بهانه قرار دادند تا اعتراضات خود را به خیابان ها بکشانند اما در این بین می دانستند که تقلبی در کار نیست و این واژه رمز حضور در خیابان ها و اغتشاشات علیه حکومت و انقلاب اسلامی است.

سخنران مراسم نهم دی حوزه علمیه المهدی رامسر ادامه داد: پس از اغتشاشات و تحرکات برخی ستادهای انتخاباتی رهبر انقلاب خود وارد صحنه می شود و از نمایندکان نامزدها دعوت کردند تا مستندات تقلب را بیان کنند ولی چیزی برای ارائه نداشتند و هنوز هم هیچ سندی ندارند

عموئی بیان کرد: شعار هایی که در طی ۸ ماه فتنه ۸۸ از سوی فتنه گران عنوان شد باعث شد تا مردم متوجه شوند که اساساً اعتراضات در مورد انتخابات نبود و نکته ای که در نهم دی ماهوجود داشت این بود که ۲۰۰ روز گذشت تا این حماسه خلق شود و این فاصله زمان زیادی بود که باید در این باره تحلیل هایی زیادی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: همه ما باید فضا را برای مردم روشن کنیم تا ابعاد پنهان برخی اهمال کاری های مسئولین مشخص شود.
وی اظهار کرد: حد نصاب ۸۵درصدی که در انتخابات ۸۸ شکل گرفت می توانست سکوی پرشی برای نظامی اسلامی باشد ولی جریان فتنه با اردوکشی خیابانی و اغتشاشگری آن را به کام ملت تلخ کرد و کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد و نمی توان به سادگی از کنار این ها گذشت.

این فعال فرهنگی و سیاسی افزود: اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود برای آینده ها انقلاب ابراز امیداوری می کنند، این یک حقیقت انکار ناپذیر است و اگر این توفیق نصیب ما شده است باید تا آخر راه در کنار آن تلاش کنیم و باید برای حفظ ان سعی داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که خرمشهرها در پیش داریم و باید در پای این انقلاب بمانیم تا زمان ظهور را درک کنیم که این توفیقی است که خیلی ها برای دیدنش روز شماری می کردن

ارسال نظرات
پر بیننده ها