نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: علت مخالف ۱۵ نماینده را باید از خودشان سوال کرد، اسامی ۱۵ نماینده مخالف محرمانه است و در اختیار نمایندگان قرار ندارد، ولی درکل مشخص و در اختیار حراست مجلس است و در صورت لزوم منتشر هم میتواند شود، اگر مردم بخواهند، نمایندگان مخالف با طرح مذکور را بشناسند، این حق آنهاست و باید خواسته مردم محقق شود.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۵۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سوم آذر ماه سال جاری، نمایندگان خانه ملت با ۱۸۷ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی، دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن، بیت‌المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

در این میان واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی درخصوص آن ۱۵ نماینده مخالف توسط کاربران در دست انتشار است. برای جویا شدن از چند و، چون ماجرا به گفت‌وگو با نماینده مردم شهرستان‌های بجستان و گناباد نشستیم.

حمید بنایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی ضمن محکوم کردن اقدامات ترامپ در راستای انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم منقوص اسرائیل اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با ۱۸۷ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر با درخواست دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین موافقت کردند.

بنایی با بیان اینکه پیش از این هم مجلس با رای قاطعی حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده بود، ادامه داد: بیت‌المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان، از جایگاه مهمی در بین مسلمانان برخوردار است، متأسفانه رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در اقدامی غیرقانونی و با زیر پا گذاشتن قواعد حقوق بین‌الملل و نادیده گرفتن جایگاه حقوقی سازمان ملل در حمایت از رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی معرفی کرد.

نماینده گناباد و بجستان به چرایی مخالفت ۱۵ نماینده با اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین پرداخت و تصریح کرد: علت مخالف ۱۵ نماینده را باید از خودشان سوال کرد، اسامی ۱۵ نماینده مخالف محرمانه و در اختیار نمایندگان قرار ندارد، ولی درکل قابل استخراج و در صورت لزوم منتشر هم میتواند شود، اگر مردم بخواهند که نمایندگان مخالف با طرح مذکور علنی شوند این حق آنهاست و باید خواسته مردم محقق شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها