خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی رشد سه برابری آی تی در برنامه ششم توسعه گفت: با میانگین رشد سالانه ۸/۶ درصدی حوزه فناوری اطلاعات که به دولت تکلیف شده است سرمایه گذاری در این حوزه از ۴۰ هزار میلیارد تومان فعلی به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۳۸
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در استارتاپ آموزشی به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در اقتصاد کلان کشور گفت: فناوری اطلاعات مقدمات تولید ثروت را فراهم می‌کند و خود به عنوان یک ابزار اجتناب ناپذیر در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد.
وی با بیان اینکه در آینده پیش رو بدون اینترنت و ابزار‌های فناوری اطلاعات نمی‌توان زندگی کرد اظهار کرد: فناوری اطلاعات باید بستر مناسبی را در تمام حوزه‌ها فراهم کرده و به عنوان یک ابزار قوی و نوین در اختیار حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور قرار بگیرد.
عضو خانه ملت با اشاره به اختصاص هفت بند از هشتاد بند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به حوزه فناوری اطلاعات افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلان ابلاغی تأکید داشتند که در برنامه ششم توسعه ایران باید در رتبه اول منطقه در حوزه فناوری اطلاعات قرار بگیرد و در قانون برنامه توسعه ۵ ماده اساسی در این حوزه دیده شده و سالانه میانگین رشد ۸/۶ درصدی بر دولت تکلیف شده است و سرمایه گذاری در این حوزه از ۴۰ هزار میلیارد تومان فعلی به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
حسینی شاهرودی کسب جایگاه برتر منطقه در حوزه فناوری اطلاعات، توسعه دولت الکترونیک در شبکه ملی اطلاعات، توسعه محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه فرهنگی کشور تا ۵ برابر وضع موجود، ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و تامین امنیت آن، تسلط بر دروازه‌های ورودی و خروجی فضای مجازی و پالایش هوشمند آن به طوری که ۵۰ درصد این شبکه داخلی باشد را از جمله مواردی عنوان کرد که در حوزه فناوری اطلاعات به دولت تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه آینده جهان از آن فناوری اطلاعات است بیان کرد: کشوری که در این حوزه عقب بماند از آینده جهان عقب مانده و به عنوان یک کشور عقب افتاده تلقی می‌شود لذا برای ساخت کشور در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... باید از این ابزار به نحو مطلوب استفاده کرد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تعدد فرماندهی در حوزه فناوری اطلاعات را یکی از مشکلات این بخش برشمرد و تصریح کرد: حوزه‌های مختلفی متولی امر فناوری اطلاعات هستند و شورای عالی فضای مجازی هم نتوانسته است آن‌ها را در پیروی از یک سیاست واحد هم راستا کند.
حسینی شاهرودی با اشاره به لزوم ورود دولت به حوزه فناوری اطلاعات و حمایت و بسترسازی برای اشتغال و کسب و کار در این حوزه گفت: اعتبارات بودجه سال ۹۷ نیز زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات را تقویت می‌کند، اما تمام این حوزه نباید به دولت و زیرساخت‌های دولتی بازگردد.
وی افزود: یکی از ماموریت‌های پارک‌های علم و فناوری برگزاری نشست‌هایی مشترک با سرمایه گذارانی است که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات هستند، اما اطلاعات کمی دارند تا با کمک به جوانان علاقمند و توسعه فناوری که در آینده بدون فناوری اطلاعات امکان رشد و توسعه را نخواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها