خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر بنا باشد همه اساتید در تمام دانشگاه‌ها به مسئولیت خود متعهدانه عمل کنند اتفاقات بزرگی در جامعه رخ می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۲۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷

اگر همه اساتید به مسئولیت خود متعهدانه عمل کنند اتفاقات بزرگی در جامعه رخ می‌دهدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی امشب در دیدار با اساتید بسیجی استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  به جایگاه رفیع حضرت معصومه(س) و حضرت زینب (س) اشاره کرد و اظهار داشت: خوراک فرهنگی سالم که مطابق با فطرت انسان است به مردم قم رسید اما به مردم شام نرسید به همین دلیل قمی‌ها حضرت معصومه(س) را آنچنان تکریم کرده و مردم شام در حق حضرت زینب(س) آن همه بدی کردند.

وی افزود: رسالتی سنگین که بر عهده حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های گذاشته شده براساس گذشته های پرماجرا و آینده‌های پر مخاطره است به همین دلیل باید ببینیم چه مسئولیتی در این عرصه بر دوش ما قرار دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خواص امت موسی گناه عوام را به گردن گرفتند پس اگر عوام مردم یهود گناهی می‌کنند بر گردن خواص است، گفت: چون آنها اگر به ضلالت و‌ گمراهی نمی‌رفتند مردم هم گمراه نمی‌شدند.

وی گفت: در دین مسیحیت نیز اگر خواص آنها دین اسلام را پذیرفته و در برابر پیامبر(ص) تسلیم می‌شدند مردم مسیحیت نیز هدایت می‌شدند و اگر در دین اسلام نیز اهل سنت با وجود این همه حدیث بر اساس سقیفه امامت را نفی نکرده و بنی امیه را پیشوای خود قرار نمی‌دادند بسیاری مشکلات امروز مسلمانان را شاهد نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در تشیع نیز اگر عوام آنها گناه کنند بر گردن خواص آنها است چراکه اگر خواص آنچه که حق است را بیان می‌کردند مردم به بیراهه نمی‌رفتند.

وی گفت: با توجه به مطالب ذکر شده امروز وظیفه ما طلاب و اساتید این است که به وظایف خود عمل کنیم وگرنه در قیامت باید پاسخگو باشیم.

محمدی با بیان اینکه اگر بنا باشد همه اساتید در تمام دانشگاه‌ها به مسئولیت خود متعهدانه عمل کنند اتفاقات بزرگی در جامعه رخ می‌دهد، اظهار داشت: ترویج دین در جامعه بسیار سخت است و دقت بسیاری می‌خواهد اما متاسفانه ما دین را وقتی آنچنان که باید تحویل نگرفتیم دست به کارهایی می‌زنیم که سبب گلایه قرآن از ما در آخرت می‌شود.

وی گفت: مردم از دین خدا چیزی نمی‌دانند و همین افرادی که امروز علیه نظام شعار می‌دهند افرادی هستند که ما نتوانسته‌ایم آنها را جذب کنیم در نتیجه دشمنان آنها را جذب کرده‌اند بنابراین ما وظیفه داریم از جوانان خود افرادی مانند سردار سلیمانی تربیت کنیم اما چون در تربیت افراد کم‌کاری کرده‌ایم حتی نتوانسته‌ایم فرزندان خود را درست تربیت کنیم.

امام جمعه همدان بیان کرد: در دانشگاه‌های ما دانشجویان بسیاری تحصیل می‌کنند که بسیاری از آنها اهل سنت بوده و متعلق به دیگر کشورها هستند و شما می‌توانید با کلام و رفتار خوب خود آنها را هدایت کنید و راه صحیح را به آنها نشان دهید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات