خبرهای داغ:

بصیرت رهبری و مردم، رمز عبور از فتنه

کد خبر: ۸۹۶۹۲۰۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴

به گزارش صالحین حوزه مقاومت بسیج شهید دقایقی ناحیه بهبهان، به مناسبت حماسه نهم دیماه سرهنگ خیران پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان در نشست خبری اختصاصی با صالحین این حوزه ضمن گرامیدشت یاد و خاطره شهدا و حماسه ماندگار مردم بصیر و ولایی در نهم دیماه، به مواردی اشاره نمودند که متن کامل این مصاحبه به شرح ذیل است :

1- جناب سرهنگ به عنوان اولین سوال اگر بخواهید حماسه نه دیماه را در یک جمله توصیف کنید، چگونه توصیف می فرمایید؟

بسم الله الرحمن الرحیم، روز نه دی روزی بود که مردممان بار دیگر همانند ایام انقلاب با بصیرت به صحنه آمدند تا دشمنانی که به هر شیوه و روشی برنامه ای برای خودشان داشتند را به صورت کامل ناامید کنند و نشان دهند که مردم ایران با بصیرتشان همیشه در صحنه هستند، مردم ما بیدارند ولی خب جاهایی که نیاز باشد وارد صحنه بشوند وارد میدان و صحنه خواهند شد.

2- به نظر شما حماسه نه دی چه دستاوردی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت؟

یک بار در واقع انقلاب ما و نظام ما را بیمه کرده، خیلی ها را از خواب بیدار کرده و باز نشان داد که مردم ما بصیرتشان نسبت به خیلی از خواص، بیشتر هست آگاه تر هستند و دشمن شناسی و استکبارستیزی خودشان را یک بار دیگر در نه دی نشان دادند و این بزرگترین دستاوردی بود که در نه دی ما شاهد آن بودیم.

3- مهمترین عوامل در شکل دهی این حماسه بزرگ از نظر شما چه چیزی بود؟

نقش رهبری عزیزمان در این حماسه نقش بسزایی بود و جایگاه خاصی داشته و همچنین نقش مردم و بصیرتی که آنها داشتند.

4- چه کسانی در مقابل این حرکت عظیم مردم بازنده شدند؟

بزرگترین بازنده اینها خواصی بودند که در داخل کشور، آن روزها سکوت کرده بودند و در خارج دشمنان ما بودند که غافل ازقدرت مردم، برنامه ریزی کرده بودند ولی غافلگیر شدند.

5- آیا می توان یک چنین اتفاق شگرفی را به حساب بصیرت مردم دانست؟

بله قطعاً بصیرت مردم همین است که شما میفرمایید و در واقع بزرگترین دستاورد بوده است.

6-آیا این حرکت در طول تاریخ انقلاب اسلامی نظیر داشت؟

تقریبا جز بی نظیرها بوده البته انقلاب ما که در سال 57 صورت گرفته، باز هم بر اساس حضور و بصیرت مردم بود ولی باز بعد از انقلاب هر چند سال یکبار این حماسه ها جز بی نظیرهاست.

7- آیا می توان این جنبش همه جانبه را به عنوان وفاداری مردم به مقام معظم رهبری دانست؟چرا؟

قطعا لبیکی به ندای رهبر عزیزمان بوده و حمایت از فرمایشات رهبر عزیزمان بوده و این را بدانید که در همین راستا بوده است.

8- فاصله وقوع انتخابات تا روز نه دی چند ماهی بود، آیا این مدت زمان تقریباً طولانی که در آن معاندان نظام دست به هر اقدامی جهت براندازی نظام زدند فایده ای هم داشت؛ به عبارتی نمی شد که حضرت آقا همان ماه اول به مردم اشاره می فرمودند و مردم وارد صحنه می شدند؟

میشد اینها ولی هجمه ها و شرایط جوری نبود که مثلاً این اتفاق بیوفتد ولی حضرت آقا با آن بصیرتی که خودشان داشتند، به نظر بنده حس میکنم که ایسان خودشان اجازه دادند تا مردم خودشان بفهمند و خود مردم آگاهی پیدا کردند و آن موقع رهبر عزیزمان ندا داد و مردم آمدند در صحنه.

9- در انتخابات 88 اگر میرحسین موسوی برنده انتخابات می شد آیا دیگر شاهد این اغتشاشات نبودیم؟

اینها اهدافی داشتند، اهداف پلیدی داشتند، از قبل برنامه ریزی کرده بودند و اینکه بگوییم نمی آمدند نمیشود قطعی گفت و به یقین گفت نمی آمدند.

10- چه شد که بدخواهان انقلاب با توجه به شکیبایی رهبری دست از ادامه فتنه برنداشتند؟

خب این فتنه ها در طول تاریخ ما بوده و هست و رهبر عزیزمان اون ایام فرموده بودند، زیرخاکستری ها هنوز هستند و امروز شاهد همچین فتنه هایی هستیم، در دوران تاریخ اسلام این فتنه ها بوده و دشمن قطعاً دست از دشمنی اش بر نمی دارد و در هر میدانی شکست بخورد ممکن است از میدان دیگری سردر آورد لذا هوشیاری ما را می طلبد.

11- آیا می توان گفت که مشارکت بالای مردم در انتخابات دشمنان را به هراس انداخت؟

مشارکت بالای مردم دشمن را هراسان و ناامید کرد و دشمن دنبال این بود که شیرینی کام مردم را به وسیله عوامل داخلی و بیرونی خود تلخ کند.

12- به عنوان آخرین سوال نقش بسیج در حماسه نه دی چه بود؟

نقش بسیار بسزایی داشت مخصوصاً در بحث بصیرت افزایی و روشنگری که در آن ایام داشت، بسیج در آن ایام نقش بسیار ارزشمند و بجایی داشت که توانست در بصیرت افزایی مردم تلاشهای بی نظیری را انجام دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها