نمایندگان مردم حوزه‌های انتخابیه بویراحمد،تاکید بر پرداخت بخشی از مطالبات پزشکان و پرسنل درمانی کهگیلویه و رئیس و اعضا هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۴۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار با یادآوری سفر اخیر خود به استان، گفت: مشکل اساسی و دارای اولویت در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت بخشی از مطالبات پزشکان و پرسنل درمانی است.
دکتر جان بابایی حل و گذر از مشکلات مالی دانشگاه را منوط به اتخاذ تصمیمات جدی در راستای کاهش هزینه‌ها و تعریف منابع درآمدی جدید دانست و افزود: بخش اعظمی از اعتبارات دانشگاه به پرداخت حقوق پرسنل غیر رسمی اختصاص می‌یابد که تبدیل وضعیت این نیروها، بی شک بخش عمده مشکلات را رفع می‌کند.
وی از دیگر راهکار‌های رفع مشکل مالی را، جذب درآمد از محل پذیرش دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی به صورت بین المللی عنوان کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه به ارائه راهکاری مرسوم در سطح کشور برای کلینیک‌های دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: برای استمرار خدمت در کلنیک‌های دندان پزشکی باید عنصر زیرساخت و دندان پزشک، هر دو دیده شود و این مهم بدون اصلاح تعرفه در این مراکز محقق نمی‌شود.
دکتر جان بابایی در خصوص ملموس بودن کمبود پزشک متخصص زنان و همچنین طب اورژانس در دهدشت افزود: اختصاص متخصص زنان و زایمان و همچنین متخصص طب اورژانس برای بیمارستان دهدشت یکی از برنامه‌ها در این خصوص است.
وی ادامه داد: تکمیل و تجمیع بخش شیمی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در اولویت‌های این وزارت قرار دارد.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان کهگیلویه در حوزه بهداشت و درمان محروم به شمار رفته و نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.
عدل هاشمی پور افزود: با توجه به جغرافیای شهرستان کهگیلویه و پراکندگی و صعب العبور بودن برخی روستا‌های آن، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این حوزه استقرار بالگرد اورژانس هوایی است که بر این موضوع پافشاری و اصرار مضاعف دارم که دکتر جان بابایی با پیگیری ویژه این موضوع موافقت کرد.
هاشمی پور همچنین درباره ایجاد بستر مناسب برای ورود بخش خصوصی به حوزه تکمیل، تجهیز و بهره برداری از بیمارستان دهدشت گفت: از مجموع ۴ درمانگاه در دست اقدام، یک درمانگاه به بهره برداری رسیده و ۳ درمانگاه دیگر به همت خیرین در مرحله ساخت است.
وی ادامه داد: قرارداد ساخت و تکمیل بیمارستان چرام با بنیاد برکت منعقد شده و بیمارستان لنده نیز در مرحله توافق با خیرین است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس نیز با بیان این موضوع که مردم استان بی صبرانه منتظر افتتاح بیمارستان در حال ساخت شهید دکتر جلیل شهر یاسوج هستند گفت: اذهان عمومی دیگر تاخیر در افتتاح این بیمارستان را برنمی تابند و اولویت حوزه بویراحمد و دنا باید تکمیل، تجهیز و استقرار نیروی کار متخصص در بیمارستان جدید التاسیس یاسوج باشد.
زارعی درباره دیگر نیاز‌های حوزه درمان بویراحمد افزود: انتظار می‌رود تکمیل و تجهیز بخش زنان و زایمان بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با نگاه ویژه‌ای دنبال شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه گفت: با تجربه خوبی که از واگذاری یک مرکز بهداشتی و درمانی یاسوج به بخش خصوصی حاصل شد، درصدد هستیم مراکزی که منع قانونی ندارند به بخش خصوصی واگذار شوند.
دکتر اورنگ ایلامی با پرداختن به موضوع زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: با تکمیل و تجهیز بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج فضای مطلوبی برای استقرار، توسعه و ساماندهی خدمات تخصصی و فوق تخصصی ایجاد می‌شود.
پرداخت بخشی از مطالبات معوق پرسنل بیمارستان ها، پیگیری اختصاص ویدئو آندوسکوپ و همچنین کولونوسکوپ بیمارستان شهر دهدشت، پیگیری خرید و نصب سونوگرافی مرکز بستر درمانی چرام، اتمام طرح اورژانس بیمارستان دهدشت، تسریع در پرداخت اعتبارات چهارگانه برای افتتاح بیمارستان شهید جلیل یاسوج، پیگیری و اختصاص بودجه برای تکمیل بلوک زایمانی بیمارستان دهدشت، تجهیز بیمارستان باشت و پیگیری راه اندازی بخش آنکولوژی یاسوج بخشی از مصوبات این جلسه بود.
ارسال نظرات