مدیر مدرسه دارالسلام تهران در اجتماع 9 دی کاشمر:

کسانی که فتنه 88 را یک دعوای انتخاباتی می‌دانند تفکرشان کودکانه است/ لزوم بازخوانی ابعاد فتنه

مدیر مدرسه دارالسلام تهران بیان داشت: این بسیار تفکر کودکانه‌ایست که برخی می‌گویند شما چقدر دارید موضوع فتنه را کش می‌دهید و مدعی می‌شوند آن یک دعوای انتخاباتی بود و دیگر باید موضوع را تمام و سران فتنه را هم از حصر آزاد کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۳۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری  امروز در تجمع باشکوه مردم کاشمر در گرامیداشت سالروز حماسه تاریخی ۹ دی در محل زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند، پیامبر (ص)را توصیه می‌کند که مردم را به ایام‌الله متذکر شود و از آنجا که قرآن کتاب هدایت است یکی از اسباب هدایت، بازخوانی تاریخ گذشته است و لذا باید تاریخ را ورق زد و به آن توجه کرد به ویژه نقاط عطف تاریخ و شما هم در لبیک به همین امر الهی در قرآن به پاسداشت یک روز الهی در اینجا جمع شده‌اید.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآنی خداوند ما را خلق کرده است تا ما را بیازماید و تکلیف هم برای آزمودن انسان‌هاست تا بدانیم در میدان عمل کدام یک بهترین عمل را داریم و این آزمایش از طریق ابتلائات صورت می‌گیرد و لذا ما دائماً در حال آزمایش هستیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران گفت: فتنه در قرآن ۱۵ معنا دارد که یک معنای آن آزمایش و یک معنای آن همانی است که در سال ۸۸ اتفاق افتاد.

وی افزود: در صدر اسلام بسیاری از ادیان و فرقه‌ها به خاطر یک هدف مشترک هم قسم شدند و جنگ احزاب را بر علیه اسلام به راه انداختند و قرآن نیز یک سوره عظیمی به نام احزاب دارد که برای ما و به خصوص فتنه ۸۸ درس آموز است.

این استاد حوزه تأکید کرد: هنوز اهمیت فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی برای خیلی از افراد جامعه ما مغفول مانده است و تاریخ نشان خواهد داد که این چه روز عظیمی است و ما هم باید به این حماسه توجه و آن‌را بازخوانی کنیم، چون وقتی واقعه‌ای مثل واقعه عاشورا بعد از ۱۴ قرن ابعادش مخفی مانده است و هنوز روح آن را درک نکرده‌اند حماسه ۹ دی نیز هنوز درک نشده است.

اسکندری تصریح کرد: فتنه ۸۸ به مثابه جنگ احزاب بود در نهضت اسلامی ما و در دوران استقرار جمهوری اسلامی در مملکت ما چرا که همه جمع شده و سرویس‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا و اسراییل با هم متحد و هر کدام مسئول شده بودند که عده‌ای را در خارج یا داخل هماهنگ کنند لذا خیلی از عناصر فتنه در داخل تا قبل از خرداد ۸۸ بی‌خبر بودند و نمی‌دانستند قرار است در زمین چه کسی بازی کنند.

وی افزود: بسیاری از عناصر فتنه را برای تیم یارگیری کرده بودند، اما این‌ها نمی‌دانستند سرمربی این تیم کیست و نمی‌دانستند در زمین چه کسی قرار است بازی کنند لذا تمام دلخوری ما این است که بعد از خرداد ۸۸ که معلوم شد زمین مال کیست و تیم از کجا دارد هدایت می‌شود باز هم این مسأله را ادامه دادند.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران اظهار داشت: روشنگری‌های رهبر عزیز و این فخر شیعه در زمان ما سبب پیدایش ۹ دی شد و مردم را آگاه کردند و فتنه‌گران را هم پدرانه نصیحت کردند که بیایید خط و صف خود را جدا کنید، ولی آن‌ها به این نصایح عمل نکردند.

اسکندری خاطرنشان کرد: این بسیار تفکر کودکانه‌ایست که برخی می‌گویند شما چقدر دارید موضوع فتنه را کش می‌دهید و مدعی می‌شوند آن یک دعوای انتخاباتی بود و دیگر باید موضوع را تمام کرد و سران فتنه را هم از حصر آزاد کرد، ولی این خیلی نگاه کودکانه‌ایست چرا که خود دشمن دارد اعتراف می‌کند و لذا این تحلیل نیست بلکه یک واقعیت است و خودشان دارند می‌گویند که فتنه را هدایت می‌کردند و بودجه گذاشته بودند و حداقل ۱۰ سال بعد از فتنه ۷۸ کار کرده بودند و قصدشان براندازی نظام بود و در روز عاشورا از اهدافشان پرده‌برداری کردند.

وی گفت: فتنه یعنی یک شر سازمان‌دهی شده و یک گمراهی برنامه‌ریزی شده و پیچیده و لذا این نگاه کودکانه باید حذف شود و باید بدانیم که فتنه ۸۸ یک مسأله درون نظام نبود و یک اختلاف خانوادگی در خانواده انقلاب نبود بلکه یک جنگ احزاب بر علیه انقلاب بود و این موضوعی است که خود دشمنان دارند می‌گویند و حمایت می‌کنند و هنوز هم دست برنداشتند لذا باید حواس خود را جمع کنیم.

اسکندری با بیان اینکه اراده خداوند پیروزی حق است تصریح کرد: اگر بازنگری کنیم و ببینیم چه شد که فتنه ۸۸ به وجود آمد هر فرد منصفی اولین گزینه‌اش این است که تخطی از امر، ولی و امام و عدم شناحت امام در جامعه باعث این فتنه شد و لذا باید، ولی خدا و امام را بشناسیم و بدانیم الآن که در شب ظلمانی غیبت به سر می‌بریم و خورشید ولایت و امامت صاحب‌الامر (عج) در پس غیبت است باید نور را از ماه بگیریم چرا که مهتاب او شب تاریک ما را روشن می‌کند.

وی تأکید کرد: بی‌تردید اگر تحلیلگران بنشینند و منصفانه قضاوت کنند اولین عامل پیدایش فتنه ۸۸ تخطی از بیانات مقام ولایت بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها