یک مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط کنونی مرغداران، دولت رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان جهت جبران خسارت مرغداران در نظر گرفته است.
کد خبر: ۸۹۶۸۹۹۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر نبی پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران  با اشاره به آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 500، معادل شانه ای 13 هزار تومان است.

 به گفته وی؛ از ابتدای مهر تا کنون، بیش از 16 میلیون قطعه مرغ تخم گذار معدوم شدند که این میزان خسارت قابل توجهی به واحد های تولیدی وارد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی مرغداران، دولت رقمی حدود 100 میلیارد تومان جهت جبران خسارت مرغداران در نظر گرفته است که با وجود شرایط آنفولانزا حادپرندگان و معدوم سازی تعداد قابل توجه مرغ های تخم گذار چندان بالا نیست.

نبی پور علت اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار را ناشی از شیوع آنفولانزا حاد پرندگان دانست و افزود: اکثر استان های اصلی تولیدکننده نظیر قزوین، تهران، البرز، آذربایجان شرقی در اثر بیماری آنفولانزا حاد پرندگان با کمبود تخم مرغ در بازار روبرو هستند.

 رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی ها بیان کرد: در شرایط کنونی هر شانه تخم مرغ با نرخ 17 هزار تومان به بالا در خرده فروشی ها عرضه می شود که مسئولان تعزیرات باید بر بازار نظارت داشته باشند.

 وی در پاسخ به این سوال که عرضه تخم مرغ های دولتی در کنترل بازار قیمت چه تاثیری داشته است، گفت: هر شانه تخم مرغ با حداکثر نرخ 12 هزار و 600 تومان باید در میادین به مصرف کنندگان عرضه شود که با وجود قیمت های فعلی موجود در بازار غرفه داران حاضر به توزیع تخم مرغ با این نرخ نیستند، بنابراین 2 کامیون توزیع شده توسط اتحادیه به میادین معلوم نیست که در کجا عرضه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکان پیش بینی قیمت تخم مرغ در بازار وجود ندارد، اذعان کرد: با توجه به شرایط فعلی آنفولانزا و کمبود تخم مرغ در بازار نمی توان قیمت خاصی در بازار را پیش بینی کرد.

نبی پور ادامه داد: با توجه به نوسان قیمت تخم مرغ ، اتحادیه آمادگی لازم جهت در اختیار گرفتن غرفه و عرضه مستقیم محصول با قیمت های حداقل هر شانه 6 الی 7 هزارتومان کمتر از نرخ موجود در خرده فروشی ها به منظور تنظیم و کنترل بازار را دارد.

 رییس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه نیازی به واردات تخم مرغ نداریم، یادآور شد: با وجود بیماری آنفولانزا حاد پرندگان و تلفات بالای طیور ، اما تولید در شرایط کنونی به حدی است که در صورت حمایت دولت از اتحادیه توان کنترل از تولید داخل وجود دارد.

ارسال نظرات