عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در قالب لایحه بودجه 97 برای بهتر شدن معیشت مردم پیشنهاداتی خواهند داشت گفت:مجلس در تلاش است که در تأمین رفاه و معیشت و رفع مشکالات مردم قدم بردارد.
کد خبر: ۸۹۶۸۹۶۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت با اشاره به اینکه باید از دولت برای تقدیم به موقع لایحه بودجه 97  به مجلس تشکر کرد گفت:خوشبختانه با بررسی تبصره‌های بودجه کلیات بودجه هم توسط کمیسیون‌های تخصصی و اقتصادی تصویب شده است و تمهیدات لازم برای کنترل گرانی، تورم و رشد اقتصادی منظور شده است. 

وی افزود: چندین نکته مهم در بودجه ۹۷ وجود دارد و آن این است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش عوارض خروج از کشور وجود دارد و یکسری پیشنهادات  با هدف درآمد برای کمک به ایجاد اشتغال و رفاه و معیشت مردم در نظر گرفته شده است چرا که همه اینها یک ضرورت است.

شریف پور ادامه داد: نمایندگان مجلس با توجه به اینکه در خاکریز اول با مردم هستند، بنابراین پیشنهاداتی به دولت داشتند از جمله در ارتباط با حذف یارانه‌ها پیشنهاداتی داریم چرا که دولت قبلاً مصوبه‌ای را از مجلس در ارتباط با حذف 3 دهک 8، 9 و 10 داشته است اما تاکنون به آن اقدام نکرده است.

وی اضافه کرد:اینکه دولت در حال حاضر قصد حذف 30 میلیون یارانه‌بگیر را دارد جای سوال است، چرا که اکثر مردم نیازمند این یارانه هستند و در معیشت مشکل دارند، علاوه بر این همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان نیز یکی از پیشنهادات است.

شریف پور ادامه داد: این‌ها به این معنا نیست که با دولت همراه نباشیم، بنا به توصیه‌های مقام معظم رهبری مجلس در تلاش است در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان تأمین رفاه و معیشت و رفع محدودیت‌های زندگی مردم است قدم بردارد، در نظام جمهوری مردم‌ محور ما هستند پس تمام هم و غم مجلس و دولت باید رفع مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: رویکرد مجلس تضادی با لایحه پیشنهادی بودجه 97 دولت ندارد و پیشنهاداتی را کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس در قالب لایحه بودجه 97 برای بهتر شدن معیشت مردم خواهند داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در ارتباط با افزایش قیمت حامل‌های انرژی ترس مجلس این است که این موضوع باعث گرانی شود و مردم با مشکل مواجه شوند،پس باید حتماً تمهیدات لازم را در بودجه 97 انجام دهد بنابراین تمام هم و غم دولت و مجلس باید پایین آوردن مشکلات و تأمین حداقل معیشت مردم برای اقشار کم درآمد باشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم نباید نگران باشند چرا که در سایه تعامل مجلس با دولت برای رفع موانع و مشکلات قابل رفع است همانطور که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر فرمودند مشکل گرانی و رکود چیزی نیست که حل نشود.

شریف‌پور خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که اگر با هم باشیم مشکلات قابل حل است و توصیه‌ای که مقام معظم رهبری نیز داشته‌اند همین است که مجلس و دولت با هم بودن موجب همگرایی و جمع‌گرایی خواهند شد و می‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی افزود: امروز با فاصله گرفتن از هم و رو در روی هم قرار گرفتن نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

ارسال نظرات