دبیر جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: جشنواره عمار زمینه ی بسط و گسترش بسیاری از موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در سراسر ایران در قالب سینما فراهم کرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۹۱۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفتگو، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی جشنواره مردمی عمار در گذر هشتمین سال، با حضور سید رسول منفرد (دبیر جشنواره فیلم عمار) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه سید رسول منفرد با اشاره به نخستین دوره ی جشنواره ی عمار در سال 89، گفت: جشنواره عمار برای اولین بار بر اساس دغدغه های مردم و فعالان سینمایی پس از فتنه ی 88 شکل گرفت، به طوری که محوریت آثار این دوره بر روی آثاری بود که از رسانه های مختلف منتشر نشده بودند.

وی با اشاره به این که نخستین جشنواره عمار در 30 نقطه ی محدود در ایران برگزار شد، اظهار داشت: در حالت کلی می توان از طریق مساجد موجود در سراسر کشور به ده ها میلیون از مردم ایران دسترسی پیدا کرد، به طوری که جشنواره عمار با این نگاه برای اولین بار آثار مورد نظر خود را به مردم نشان داد.

دبیر جشنواره فیلم عمار با اشاره به این که امروزه بیش از 90 درصد فیلم های ایران در شهر تهران تولید می شوند، اظهار داشت: متاسفانه مردم و شهرهایی به غیر از تهران امروزه در فیلم های کوتاه و سینمایی نقشی بسیار اندک را دارند، بر همین اساس جشنواره عمار با نگرش های خود فیلم های گوناگون را در سطح شهرستان های کشور گسترش داد.

وی با بیان این که جشنواره عمار زمینه ی بسط و گسترش بسیاری از موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در سراسر ایران در قالب سینما فراهم کرد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه گسترش و توسعه ی جشنواره ی عمار در شهرستان های ایران مورد اقبال مردم قرار گرفت.

 

سید رسول منفرد با اشاره به این که اولین دوره ی جشنواره عمار با شرکت 19 اثر برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر پس از گذشت 7 دوره از این جشنواره، حدود 3 هزار اثر در جشنواره عمار شرکت می کنند، به طوری که 1 هزار و 700 اثر از این تعداد متقاضی بخش حرفه ای بوده اند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: هشتمین جشنواره فیلم عمار امروزه در 15 هزار مکان مختلف در سراسر ایران به طور همزمان برگزار می شود.

دبیر جشنواره فیلم عمار با بیان این که جشنواره عمار از نظر کمی و کیفی در سال های گذشته همواره دستخوش پیشرفت و توسعه بوده است، خاطر نشان کرد: جشنواره عمار امروزه انگیزه ی بسیاری از فیلم سازان ایرانی را افزایش داده و در طول سال ها فعالیت توانسته کارخانه تولید فیلم های مردمی را به خوبی احداث کرده و پیش ببرد.

 

ارسال نظرات