امام جمعه بانه با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی گفت: ملت بزرگ ایران فتنه و فتنه گران را بر نمی‌تابند و از آنان بیزار هستند.
کد خبر: ۸۹۶۸۷۸۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی ماه ضمن محکوم کردن فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: حوادث این سال بدنبال اعتراض نا بحق سران فتنه به نتایج انتخابات آن سال شکل گرفت و از این طریق به بخش زیادی از بیت المال و اموال شخصی مردم خسارت وارد آمده و در این حوادث حتی انسان‌های بی گناهی جانشان را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی حوادث سال ۸۸ مربوط به نقش و خط دهی بیگانگان مربوط می‌شد افزود: این توطئه بسیار خطرناک با دخالت استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار طراحی شده بود که توسط عده‌ای از عوامل داخلی اجرا شد.

ماموستا حیدری تصریح کرد: اگر بصیرت مردم ایران و درایت رهبر معظم انقلاب نبود این توطئه پیچیده می‌توانست به راحتی نظام اسلامی را به ورطه سقوط و انزوا بکشاند.

امام جمعه بانه با بیان این اینکه مردم ایران از هرگونه فتنه گری و فتنه گران بیزار هستند خاطرنشان کرد: حماسه ۹ دی مصداق بارز این ادعاست بطوریکه این حماسه خودجوش مردمی به تمام دنیا ثابت کرد که ملت بزرگ ایران همچنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پای بند هستند و در این راه با کسی تعارف ندارند.

ماموستا حیدری ولایت و رهبری را خط قرمز ملت ایران دانست و گفت: سخنان و منویات مقام معظم رهبری همواره فصل الخطاب مردم ولایی و انقلابی ایران در عرصه‌های مهم بوده و خواهد بود.

وی گفت: مردم ایران اسلامی امروز پس از گذشت قریب به چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی بحران‌های سختی را پشت سر گذاشته اند و در دوره‌های مختلف به خوبی ثابت کرده اند ملتی نیستند که به این راحتی در دام نقشه‌های شوم استکبار و دشمنان نظام بیفتند.

امام جمعه بانه در بخش دیگری از سخنان خود به هفته سواد آموزی نیز اشاره کرد وگفت: اسلام اهمیت بسزایی به بحث علم آموزی و دانش داده است بطوریکه در آیات و روایات متعددی به اهمیت علم و دانش تاکید شده است.

وی ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه را مستلزم تلاش همگانی دانست و از اقدامات و تلاش‌های آموزش و پرورش برای ریشه کن کردن بی سوادی در بانه تقدیر کرد.

ماموستا حیدری در بحث خطبه‌های آیینی به موضوع بی بارانی هم اشاره کرد و گفت: این موضوع در قرآن نیز بحث شده است بطوریکه خداوند متعال در دو سوره به این موضوع اشاره کرده است.

وی افزود: قحطی و بی بارانی در دوران حضرت یوسف و همچنین زمان حضرت رسول اکرم (ص) نمونه‌هایی از بی بارانی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

ماموستا حیدری خاطرنشان کرد: برای بارش رحمت الهی می‌بایست مسلمانان دعا کنند و اگر با دعا و تضرع بارش رحمت الهی حاصل نشد می‌بایست پس از سه روز روزه داری نماز طلب باران با شرایط خاص و تضرع خوانده شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات