نوزدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند « کویرس، وطن کوچک من» ساخته سعید صادقی بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۸۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» و پس از پخش مستند، دکتر سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا و مرتضی شعبانی مدیر مرکز مستندسازی حقیقت و تهیه‌کننده مستند کویرس، وطن کوچک من مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع مستندسازی بحران در مناطق غرب آسیا، الزامات و پیشرفت‌ها صحبت خواهند کرد. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت. برنامه این هفته «به اضافه مستند» سه شنبه ساعت 21 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «کویرس، وطن کوچک من» روایتی از مقاومت سه سال و نیم دانشجویان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آموزشی- نظامی در کویرس سوریه است. این دانشگاه هوایی، علیرغم تمام حملات در این مدت از سوی گروه‌های تروریستی، موفق می‌شود که یک تنه در برابر محاصره داعش مقاومت کند. داستان این مستند، روایتی انسانی و برش کوتاهی از زندگی و سرگذشت انسان‌هایی است که طی سه سال و نیم محاصره کامل و همسایگی با مرگ، با ناامیدی مبارزه می‌کنند.

دانشگاه کویرس و دانش‌آموختگانش از آنجایی معروف شدند که در جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل، خسارات بی‌سابقه‌ای به رژیم صهیونیستی وارد کردند. این مستند رای اولین بار در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد و تحسین بسیاری را برانگیخت. هم‌چنین این مستند در یازدهمین جشنواره حقیقت نیز حضور داشت و در دو بخش شهید آوینی و ملی به رقابت با دیگر آثار پرداخت. این مستند که به کارگردانی سعید صادقی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی تولید شده است، برای اولین بار از صدا و سیما و در برنامه به اضافه مستند پخش خواهد شد.

برنامه به اضافه مستند این هفته با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 12 دی ماه ساعت 21 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 13 دی ماه ساعت 9 و جمعه 15 دی ماه ساعت 13:30 است.

ارسال نظرات