جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پنجمین یادواره ی سوره های سرخ گفت: فتنه عظیم دشمنان در ۹ دی‌ماه با خروش انسان‌های شیفته اسلام و محبان امامت و ولایت این‌چنین زیبا خنثی شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۴۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین یادواره شهدای قرآنی با عنوان سوره‌های سرخ با بیان اینکه شهدا احرام جهاد و شهادت هستند و  برای دفاع از دین خدا به میدان جنگ شتافتند، گفت: شهادت بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خداوند گشوده می‌شود.

وی افزود: این ستارگان قرآنی نمونه‌های مجسم قرآن هستند و در واقع شهدا کسانی بودند که راه آرامش، امنیت، اعتبار و آبرو را برای ما گشودند و ما را به قله‌های رفیع افتخار، هدایت کردند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهدای قرآنی مصادیق روشن خروج از ظلمات جهل و ورود به وادی ایمن نور هستند اظهار داشت: این شهدا نه تنها تبلور قرآن هستند بلکه خود عامل به آن و آیه‌ای از از آیات قرآن‌اند. آنها زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اینان نمونه‌های روشن شعائر الهی هستند و ما به‌ واسطه ی آنها زنده‌ایم. شهیدان تندیس زنده همه فضائل در مرتبه انسانی هستند. بالاتر از شهادت هیچ حسن و نیکی نیست و این شهیدان چون قرآنی هستند و صورت‌های زیبای آیات قرآن به‌حساب می‌آیند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ما در آستانه یک واقعه ی بزرگ، جاودان و فراموش‌نشدنی هستیم گفت: آفرینش یک شکوه بی‌نظیر و یک حماسه بی‌بدیل به نام 9 دی که ملت ایران با دو بال آگاهی و ایمان و بصیرت چشم فتنه را کور کرد و  آرزوهای قبیله شیطان از آمریکا تا رژیم صهیونیستی و انگلیس و مزدوران داخلی را به گورستان سپرد و نشان داد ملت ایران در دفع آرزوهای دشمنان یک ملت هنرمند و حماسه‌آفرین است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه 9 دی روز آزمایش بزرگی بود که حاصل درس‌ها و عبرت‌هایی بود که ملت بزرگ ایران آموخته بود گفت: ملت ما آموخته بود اگر امام مسلمین را در محراب تنها بگذاریم حادثه غم انگیز ضربت خوردن امام علی(ع) تکرار می‌شود. ملت ایران از تاریخ آموخته بود اگر امام خویش را درصحنه جهاد تنها بگذارد ماجرای تنها گذاشتن امام حسن(ع) تکرار می‌شود و ابعاد عظیم آن حادثه را از ذهن خود گذرانده بود و می‌دانست اگر امام حسین (ع) تنها و کم سپاه باشد اصحابش شهید و کودکان حرم پابرهنه در میان تیغ‌های بیابان خواهند بود.

وی افزود: ملت ایران آموخته بود تنها راه سعادت مسلمانان در تبعیت از ولی امر مسلمین است. ملت ما همه‌جا به فرمان امام خویش صحنه هایی از جهاد ساخته بود که شکست‌هایی برای بزرگ‌ترین امپراتوری‌ها ثبت شود. همین شهدا نشانه‌های یک پیروزی عظیم در برابر  ائتلافی از قدرت‌های تاریخ در فضای نابرابری قدرت هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در فتنه ی بزرگ 88 سیاست دنیای استکبار و حس شهرت‌طلبی کسانی که می‌رفتند دستاوردهای نظام را به پای بیگانگان ذبح کنند، میدان سختی برای انقلاب ساخته بودند، گفت: در 9 دی و در دریای مواج انسان‌های شیفته اسلام این فتنه از بین رفت و لیله‌القدر انقلاب بود که از هزاران ماه برای انقلاب درس‌آموزتر است و باطل السحر فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی بود.

وی افزود: نظام ما بعد از 9 دی دوباره بالنده شد و رشد کرد و زبانه‌های نفوذ ما تا شرق مدیترانه امتداد یافت و حل معادلات به ما گره خورده؛ همه سیاست‌های دشمن بر اساس تحریم و عملیات روانی و ارعاب و تهاجم شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در پرتو انقلاب اسلامی نیروهای قدرتمندی در عراق، سوریه و یمن شکل گرفته و کاملاً صحنه وارونه شده و موازنه قوا تغییر یافته است. دشمنان ما امروز می‌بینند اقتدار ما هزاران کیلومتر از مرزها فاصله گرفته است و تلاش می‌کنند راهی از درون بگشایند اما ملت ایران از تهدید فرصت می‌سازد و در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها استادانه عمل می‌کنند.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: ملت ما می‌داند دشمن در ادبیاتش چیزی جز ذلت و بردگی برای ما قائل نیست و یکی از نیات شوم دشمنان جست‌وجوی راهی برای بازگشت مجدد به داخل است اما ملت ما قطعاً دشمن را تا به گور سپردن تمام سپاهش تعقیب خواهد کرد و دشمنان باید منتظر دریافت شکست‌های بزرگ‌تری باشند.

گفتنی است این یادواره در آستانه ی سالروز 9 دی و در راستای گرامیداشت یاد و نام شهدای قاری، حافظ و معلم قرآن کریم و همچنین تکریم از خانواده‌‌های معظم شهدا با موضوع «شهدای قرآنی، پرچمداران بصیرت» و با محوریت آوا و نما جمعه شب 8 دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

ارسال نظرات