امام جمعه بسطام:

بصیرت سبب خلق حماسه ۹ دی و شکست داعش در منطقه شد

امام جمعه بسطام در مراسم گرامیداشت شهید افتخاری و ۹ دی در شاهرود گفت:: بصیرت است که حماسه خلق می‌کند و نمونه آن ۹ دی ماه است و نمونه اخیر آن نیز شکست و نابودی داعش به دست فرزندان محور مقاومت که بیشتر آن‌ها جوانان هستند.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۶۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی رضوی نسب در مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین افتخاری و حماسه ۹ دی که به همت پایگاه میعاد حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا، خانواده شهدا و امام جماعت و هیات امناء در مسجد ثامن الائمه شهید افتخاری شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یوم الله ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ اظهار کرد: بصیرتی که مردم ما در سال ۸۸ نشان دادند همان بصیرت شهدایی بود چرا که در وقت خطر به میدان آمدند و مانند دوران دفاع مقدس از انقلاب و ولایت دفاع کردند.
وی افزود: شهدای ما همگی دارای یک ویژگی ممتاز بودند و آن هم بصیرت بود یعنی موقعیت سنج و امام شناس بودند و در زمانی که فرمان نائب امام زمان صادر شد به پا خواستند و از نظام و کشور و انقلاب و اسلام جانانه دفاع کردند و جان خود را تقدیم کردند.
امام جمعه بسطام خاطر نشان کرد: این شناختن زمان و امام مهمترین موضوع در رسیدن به قرب الهی است که شهدای ما داشتند و این موضوع سن و سال هم نمی‌شناسد از علی اصغر تا حبیب مظاهر را شامل می‌شود و در دفاع مقدس هم اینچنین بود.
وی ادامه داد: شهدای ما به سالار شهیدان و یاران باوفایش اقتدا کردند و در زمان حاضر نیز ملت ما اینگونه وارد صحنه شدند و در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادند و از عزت و شرف و دین و فرهنگ خود در نه دی دفاع کردند.
رضوی نسب با بیان اینکه این بصیرت و هوشیاری به برکت انقلاب و اسلام به دست آمده است گفت: اگر ما می‌خواهیم این انقلاب و ولایت زنده و پابرجا بماند که خواهد ماند باید با بصیرت باشیم و آماده دفاع و شهادت باشیم چرا که این اسلام با دادن خون‌ها و ایستادگی و استقامت بدست آمده است.
وی تصریح کرد: قرآن تاکید دارد اگر استقامت کنیم پیروزی از آن شما خواهد بود و ما در جنگ این را به عینه دیدیم، دشمنی که می‌خواست یک هفته ایران را بگیرد هشت سال تلاش کرد و آخر هم شکست خورد و ناکام ماند و این زخم تا ابد بر پیکره استکبارجهانی خواهد بود و این سیلی محکم را بار‌ها از ما خورده و ناامید نشده است.
امام جمعه بسطام با تاکید بر بصیرت و حفظ هوشیاری که رهبری انقلاب نیز در سخنان اخیر خود بر آن تاکید کردند افزود: اگر می‌خواهیم با رفتار و عمل خود از مسیر منحرف نشویم باید بصیرت داشته باشیم چرا که اگر بصیرت نداشته باشیم منحرف می‌شویم و در مقابل ارزش‌ها و نظام قرار می‌گیریم و در تاریخ از این نمونه‌ها تا امروز فراوان است.
وی زنده نگهداشتن یاد شهدا را یکی از عوامل بصیرت افزایی در جامعه عنوان کرد و افزود: دشمن به دنبال کمرنگ کردن این فرهنگ است چرا که می‌داند اگر این فرهنگ باشد ملت ما با بصیرت خواهد بود چرا که شهید بصیرت افزایی می‌کند با فرهنگ خود و دشمن این را هرگز نمی‌خواهد.
رضوی نسب پیام مهم شهدا را بصیرت عنوان کرد و افزود: بصیرت است که حماسه خلق می‌کند و نمونه آن ۹ دی ماه است و نمونه اخیر آن نیز شکست و نابودی داعش به دست فرزندان محور مقاومت که بیشتر آن‌ها جوانان هستند حاصل شد و این یعنی تداوم مسیر شهدا و بصیرت آنهاست.
 
بصیرت سبب خلق حماسه ۹ دی و شکست داعش در منطقه شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار