مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بذر مسئولیت پذیری ، علاقه به یادگیری ، تقویت حس کنجکاوی و پرورش مهارت اجتماعی در دوران کودکی شکل می گیرد .
کد خبر: ۸۹۶۸۵۳۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسمی در همایش آموزگار ماندگار در کانون پرورش فکری مازندران (ساری) مدرسه را کلید برون رفت جامعه از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: دغدغه مدیران نظام آموزشی، وضعیت نامساعد اجتماعی، اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان، نداشتن مهارت کار و خوداشتغالی دانش آموزان گذشته و امروز است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش توانمند کردن افراد جامعه برای بهتر زیستن است گفت: اما امروز افراد جامعه دانا بوده اما توانمند نیستند. همچنین نبود عدالت تحصیلی و شکاف طبقاتی رویکرد های آموزشی را تهدید می کند.
قاسمی با اشاره به اینکه کلید برون رفت و توسعه اجتماع مدرسه بوده و معلم کلید دار سعادت، توسعه و پیشرفت کشور است افزود: بهبود فرایند آموزش و توسعه جامعه به عهده معلمان است و بدون مشارکت معلمان به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به جذب منابع انسانی و معلمان شایسته، تامین رفاه معلمان، بهسازی روش های آموزشی و جمع آوری و بکارگیری روش های نوین آموزش اشاره کرد و گفت: باید روش غلط آموزشی در میان آموزگاران کنار گذاشته شده و آموزش معلم به معلم ترویج یابد. همچنین وی بر طراحی سیستم حرفه ای کردن معلمان برای تدریس اثربخش با تکیه برعلم، آگاهی و هنر تاکید کرد.
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نمودار رشد و تغذیه کودکان گفت: سلامت فکر باید در کنار سلامت جسم مورد توجه قرار گرفته و آموزش و پرورش از دوران ابتدایی به دنبال برخورداری دانش آموزان از عدالت اجتماعی، زندگی عادلانه و ایجاد آموزش و پرورش با کیفیت است.
میرشفیعی با بیان اینکه بذر شخصیت و مسئولیت پذیری، علاقه به یادگیری، تقویت حس کنجکاوی، شناخت علمی محیط و پرورش مهارت اجتماعی در دوران کودکی شکل می گیرد افزود: هدف از برگزاری همایش آموزگار ماندگار را، الگوسازی از دانش و تجربه نخبگان و پیشکسوتان، معرفی نخبگان به فرهنگیان و دانشجو معلمان جوان، ارتقای روح بالندگی و صلاحیت های حرفه ای و تبیین نقش آموزش ابتدیی در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها