خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام)خراسان جنوبی در مسابقات قرآنی بسیج :
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام)خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن در همه ی شئونات زندگی ما باید جاری باشد، گفت: نباید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم و باید سبک زندگی خود را بر مبنای قرآن و دستورات اسلام قرار دهیم .
کد خبر: ۸۹۶۸۵۲۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج ازخراسان جنوبی سردارعلی قاسمی در اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج مرحله استانی با بیان اینکه الحمدالله در کشور نهادهای قرآنی مختلفی شکل گرفته است، اظهارداشت: بسیج از آنجایی که در خدمت جوانان و نوجوانان می باشد و بخش اعظم آن از نوجوانان و جوانان شکل گرفته است به موضوع تعلیم و تربیت و قرآن توجه زیادی داشته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام)خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه توجهی که در برنامه های سالیانه حلقه های صالحین و دیگر اقشار بسیج به قرآن می شود سبب شده است که موفقیت هایی را در این زمینه داشته باشیم اذعان کرد: امروز هم تلاش همه ی شما بسیجیان باعث شده که این چنین برنامه ای را داشته باشیم.

وی با این عنوان که امام خامنه ایی(حفظه الله)توجه ویژه ای به این امر دارند و خیلی به نوجوانان و جوانان توصیه می کنند که با قرآن مأنوس باشند اظهار کرد: ایشان به همه و به خصوص به نوجوانان و جوانان که آیندگان و امیدان کشور هستند تاکید می کنند  که قرآن در همه ی شئونات زندگی شان جاری باشد.

وی با بیان اینکه سوالی که مطرح است این است که ما به فراگیری قرآن همت کردیم ولی چقدر به آن عمل می کنیم تصریح کرد: امیرالمومنین فرمودند اگر ما به همان میزانی که می دانیم عمل کنیم خوب است ولی اشکال اینست که ما می دانیم ولی کم عمل می کنیم یا نمی دانیم ولی حرف خیلی می زنیم و این از اشکالات ما انسان ها است.

قاسمی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می فرمایند همه ی انسانها در خسران و زیان هستند بیان کرد: خسران و زیان با هم فرق می کنند خسران یعنی اصل سرمایه عمرتان را هدر دهید اگر ایمان آوردیم و قرآن یاد گرفتیم ولی در زندگی عمل نکردیم مانند مرحله ای است که یاد گرفته ایم ولی به آن عمل نمی کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی عمل صالح انجام دهیم قطعا در راه حق تلاش می کنیم، قطعا در راه حق صبر و استقامت می کنیم در جای جای قرآن در کنار صبر و استقامت وعده بهشت برین می دهد اذعان کرد: ما اگر قرآن یاد بگیریم و حفظ کنیم ولی در زندگی جاری نکنیم و زندگی مان رنگ و بوی اسلامی نداشته باشد هنر نکردیم.

فرمانده سپاه انصار الرضا(علیه السلام) با اشاره به اینکه اگر قرآن را یاد بگیریم و عمل نکنیم یعنی امر به معروف و نهی از منکر نکردیم تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از تکالیف عمومی همه ی ما است.

قاسمی عنوان کرد: ای بسا حافظان و مفسران قرآن که کم عمل می کنند و ای بسا کسانی که دیگران را ارشاد می کنند و لی خودشان کم عمل می کنند.

وی در ادامه گفت: این نقطه ضعف ما است که ایمان می آوریم و عمل صالح انجام نمی دهیم ایمان می آوریم ولی امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه دو نکته مهم را باید مد نظر قرار دهیم اظهار کرد: اولین نکته این است که سبک زندگی خود را بر مبنای قرآن و دستورات اسلام قرار دهیم و دوم اینکه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم.

وی در پایان با بیان اینکه قطعا شما که با  نیت پاک در این مسابقه شرکت کردید در زندگی خود موفق خواهید بود اذعان کرد: شما نوجوانان و جوانان مایه امید ملت ما، رهبری، پدر و مادر خود هستید.

گفتنی است: بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج با حضور ۱۶۰ نوجوان و جوان بسیجی سراسر استان به همت تعلیم وتربیت سپاه استان برگزارشد.

لازم به ذکر است: این مسابقات در دو رده دسنی زیر شانزده سال و بالای شانزده سال در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل،مفاهیم، اذان برگزار گردید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها